English

یک نماینده مجلس در گفت و گو با خبرگزاری موج مطرح کرد؛

عبور از مالیات ستانی سنتی با استفاده از «تسهیلات» هوشمندسازی نظام مالیاتی

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره درباره تسهیلات ماده 100 سازمان امور مالیاتی برای مؤدیان مالیاتی، گفت: هوشمندسازی نظام مالیاتی با تسهیلات در نظر گرفته شده در تبصره ماده 100 مؤدیان را به سمت اعطای مالیات هوشمند و خودکار سوق خواهد داد.

عبور از مالیات ستانی سنتی با استفاده از «تسهیلات» هوشمندسازی نظام مالیاتی

بهروز محبی نجم آبادی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، درباره تسهیلات در نظر گرفته شده در ماده 100 از سوی سازمان امور مالیاتی برای مؤدیان مالیاتی گفت: یکی از اقدامات دولت سیزدهم در این سال ها راه اندازی تبصره ماده 100 برای اخذ مالیات هوشمند و سیستمی از مؤدیان مالیاتی است که تسهیلات خوبی هم برای آن در نظر گرفتند.

 

اعطای تخفیف به مؤدیانی که به صورت هوشمند مالیات بپردازند

وی در ادامه بیان کرد: بر اساس اعلام سازمان امور مالیاتی، مؤدیانی که اظهارنامه پیش‌فرض را قبول کنند و به صورت هوشمند مالیات خود را بپردازند، شامل تخفیف هایی می شوند. بر این اساس دخالت ممیزان مالیاتی به صفر میرسد و در هزینه های مالیاتی ستانی نیز صرفه جویی می شود. علاوه بر این مؤدیانی که اظهارنامه پیش‌فرض را تایید می کنند، مشمول معافیت های مالیاتی می شود و همچنین امکان پرداخت قسطی مالیات نیز برای آنها فراهم می شود.

منتخب مردم سبزوار تصریح کرد: این اقدامات در راستای هوشمند سازی نظام مالیاتی انجام شده است اما باید همزمان نظارت بر افرادی که به صورت غیر هوشمند مالیات می‌ دهند نیز وجود داشته باشد تا برخی در اعلان­ های خود اقدام به کم نمایی درآمد نکنند.

محبی نجم آبادی با بیان اینکه در روند هوشمند سازی مالیات ستانی، حساب های تجاری از شخصی جدا شده است افزود: حساب های تجاری افراد در فرآیند اخذ مالیات رصد می شوند. این اظهارنامه پیش فرض نیز با تکیه بر تقاطع گیری داده ها به مرور دقیق تر خواهد شد زیرا تمام حساب های آنها رصد می شود. لازم به ذکر است که وظیفه حاکمیت برقراری عدالت بین اقشار جامعه، با اخذ مالیات است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه