English

سخنگوی ستاد انتخابات کشور پاسخ داد:

سن و مدرک تحصیلی نامزدهای انتخابات ریاست جمهور چقدر باید باشد؟

سخنگوی ستاد انتخابات کشور به جزئیات بیشتری درباره نامزدهای ثبت نام شده اشاره کرد و گفت: در ثبت نام این دوره نامزدهای انتخابات، فرآیند جدیدی تجربه کردیم که بسیار خوب بود.

سن و مدرک تحصیلی نامزدهای انتخابات ریاست جمهور چقدر باید باشد؟
به گزارش خبرگزاری موج

، محسن اسلامی دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه در ثبت نام این دوره نامزدهای انتخابات، فرآیند جدیدی تجربه کردیم که بسیار خوب بود، گفت: آن تصور حاشیه‌های انتخاباتی را که سال‌های قبل بود، این دفعه اصحاب رسانه ندیدند.

وی برای اولین بار آماری از سن و سال کاندیداهای ثبت‌نام‌کننده در انتخابات ریاست جمهوری اعلام و تصریح کرد: در بین افراد ثبت نام شده ۴۵ نفر دارای مدرک تحصیلی دکترا، یازده نفر حوزوی و ۲۴ نفر مدرک کارشناسی ارشد هستند.

اسلامی ادامه داد: از ۸۰ نامزد انتخابات ۷۶ نفر آقا و ۴ نفر خانم هستند و بیشترین بازه سنتی ۵۶ تا ۶۰ سال است که ۱۸ نفر را شامل می‌شود.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور تاکید کرد: در بازه سنی ۶۱ تا ۶۵ سال ۱۸ نفر، ۴۱ تا ۴۵ سال ۳ نفر، ۴۶ تا ۵۰ سال ۳ نفر، ۵۱ تا ۵۵ سال ۸ نفر، ۶۶ تا ۷۰ سال ۱۷ نفر و ۷۱ تا ۷۵ سال نیز ۱۱ نفر ثبت نام کردند.

اسلامی به شغل افراد ثبت نام شده هم اشاره کرد و گفت: شغل افراد ثبت نامی ۱۲ نفر کارمند، یک نفر شغل آزاد، دو نفر نظامی، ۲۱ نفر استاد دانشگاه، ۱۴ نفر بازنشسته، ۱۷ نفر نماینده مجلس و دو نفر فرهنگی هستند.

وی افزود: در بین نامزدها همچنین دو روحانی، یک وکیل، دو پزشک به چشم می‌خورند و شش نفر هم گزینه "سایر " را در برگه ثبت نام ذکر کرده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه