English

هیات‌های ایران، روسیه و آذربایجان از گذرگاه‌های مرزی سه کشور بازدید کردند

در راستای همکاری‌های سه‌جانبه، هیات‌هایی از جمهوری اسلامی ایران، آذربایجان و فدراسیون روسیه از مرزهای آستارای ایران، سامور آذربایجان، یاراگ‌کازمالیار و تاگیرکنت کازمالیار روسیه به صورت میدانی بازدید و روند تردد کامیون‌های حامل بار در این مسیر ها را از نزدیک بررسی کردند.

هیات‌های ایران، روسیه و آذربایجان از گذرگاه‌های مرزی سه کشور بازدید کردند
به گزارش خبرگزاری موج

،  هدف از این بازدید، بحث در مورد جنبه‌های مختلف امنیت مرزی، همکاری‌های تجاری و گمرکی و پروژه‌های فرامرزی بود.

 در این رویداد، هیات‌ها در مورد افزایش اقدامات ترافیکی مرزی برای رسیدگی به ترتیبات غیرقانونی مرزی بحث و گفتگو کرده و بر نیاز به تلاش‌های مشترک برای تقویت کنترل مرزها و جلوگیری از اقدامات غیرقانونی تاکید کردند.

 در این دیدار همچنین برخی فرصت‌های همکاری تجاری و اقتصادی بررسی شد.  

هیأت‌ها درباره راه‌های ساده‌سازی رویه‌های گمرکی و کاهش موانع تجاری برای ارتقای یکپارچگی اقتصادی و تسهیل تجارت فرامرزی بحث کردند.

علاوه بر این، طرفین در مورد هماهنگی پروژه‌های فرامرزی با هدف بهبود ارتباطات حمل و نقل و افزایش ارتباط بین سه کشور تبادل نظر کردند.

 آنها در مورد ابتکارات مشترک برای ارتقای امکانات گذرگاه های مرزی و توسعه کریدورهای حمل و نقل برای تسهیل انتقال بار و مسافر رایزنی  کردند.

این سفر سه جانبه بر تعهد جمهوری آذربایجان، ایران و روسیه برای تقویت روابط نزدیکتر و تقویت همکاری های منطقه ای به نفع متقابل همه طرف های درگیر تاکید کرد.

براساس اعلام سفارت ایران در مسکو ، نشست سه جانبه بعدی قرار است برای بررسی پیشرفت ها در مورد موارد اقدام و بحث بیشتر درباره فرصت های همکاری سه جانبه در آینده به زودی برگزار شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه