English

یک کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرگزاری موج؛

انتخابات دو مرحله ای خواهد بود/ پزشکیان یکی از دو کاندید مرحله دوم است

یک تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به نتایج نظرسنجی های مختلف اظهار داشت: هیچ کاندیدایی 50 درصد آرا را به دست نمی آورد و انتخابات به دور دوم می رسد که با احتمال بیش از 80 درصد پزشکیان یکی از دو کاندید است.

انتخابات دو مرحله ای خواهد بود/ پزشکیان یکی از دو کاندید مرحله دوم است

سعدالله زارعی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج گفت: درباره اینکه این انتخابات به دور دوم کشیده می شود یک اجماع کارشناسی نسبی شکل گرفته است. نظرسنجی ها هم نشان دهنده این است که هیچ کدام از کاندیداها 50 درصد آرا را نخواهند داشت. بنابراین به دور می رسد و در آنجا که یک هفته فرصت کار وجود دارد، طبیعتاً جریانی که به طور طبیعی آرا بیشتری دارد و در انتخابات در دور اول آرایش پراکنده شده است، این شانس بیشتری دارد که برنده انتخابات شود. البته این هم مطلق نیست و به شرط ها و شروطه ها هم بستگی دارد. یعنی کاندیداهایی که در دور اول با هم رقابت داشتند و در عین حال روی اصول و چارچوبی با هم توافق داشتند به شرطی که پای کار کاندیدای راه یافته به دور دوم بیایند، می توانند پیروز باشند. اما اگر به این اختلافات کنونی ادامه دهند و یا منفعل شوند و از صحنه خارج گردند و یا آرایشان پراکنده شود، احتمال دارد نتیجه طور دیگری رقم بخورد.

براساس آنچه مشاهده می شود مسعود پزشکیان به احتمال خیلی زیاد در دور دوم حضور دارد. بیش از 80-90 درصد احتمال دارد پزشکیان یکی از دو کاندیداها باشد. در همین رابطه میزان مشارکت بیشتر از انتخابات مجلس که سال جاری برگزار شد، است؛ اما اینکه عددش به عدد انتخابات قبلی ریاست جمهوری سال 1400 برسد یا خیر، جای بحث است. البته برخی مراکز نظرسنجی بالای 50 درصد هم پیش بینی کرده اند که ممکن است این عدد محقق نشود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه