English

یک کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرگزاری موج؛

استراتژی اصلاح طلبان در انتخابات ترساندن مردم از رقیبشان است

یک فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به قوانین مصوب مجلس و سیاست های ابلاغی رهبر در خصوص موضوعات فرهنگی کشور گفت: قانون اجازه برخوردهای افراطی در مسائل فرهنگی را به کسی نمی کند و از طرفی اصلاح طلب ها همواره از استراتژی ترساندن مردم از رقیبشان استفاده میکنند تا بتوانند آنها را به نفع خود به پای صندوق ها بیاورند.

استراتژی اصلاح طلبان در انتخابات ترساندن مردم از رقیبشان است

حمیدرضا ترقی در گفت و گو خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج درباره تأثیر انتخاب هر یک از دو کاندیدای ریاست جمهوری بر حوزه سیاست داخلی و خارجی گفت: با توجه به مباحثی که پزشکیان و جلیلی در مناظرات خود اعلام کرده اند، به طور طبیعی تحولی در عرصه های مختلف کشور رخ خواهد داد. اگر مسعود پزشکیان پیروز رقابت باشد، همان روند دولت روحانی و سیاست هایی که در آن مقطع دنبال می شد، تکرار می شود. در این صورت عقب ماندن کشور از نظر اقتصادی و توقف فعالیت ها، وابستگی کارها به مذاکرات با غرب را مجدداً شاهد خواهیم بود. به نوعی تکرار دهه 90 اتفاق می افتد که دورانی با مشکلات گسترده اقتصادی و سیاسی بود. در آن دوره ایران رشد اقتصادی منفی تجربه کرد. اما رویکرد سعید جلیلی اتکا به منابع داخلی برای رشد تولید و افزایش اشتغال است. وی معتقد به برنامه هفتم است تا بتواند از این طریق رشد 8 درصدی را محقق سازد. لذا این سیاست های نویدبخش بهبود وضعیت داخلی کشور است.

وی افزود: در حوزه بین المللی، جلیلی به دنبال حفظ استقلال کشور، پیگیری سیاست های عزت مندانه و بدون انفعال در برابر غرب است. وی حامی جبهه مقاومت است. این سیاست های موجب تداوم اقتدار ملی فعلی در عرصه سیاست خارجی و منطقه ای خواهد شد و می تواند همچنان روند چندجانبه گرایی که جمهوری اسلامی در عرصه بین المللی دنبال می کند، را با کمک دیگر قدرت های بزرگ آسیایی ارتقا بخشد. این مسئله موجب تحول در نظم جهانی و تضعیف نفوذ آمریکا در منطقه و مانع تحقق سیاست های ضداسلامی خواهد شد.

 

اصلاح طلب ها به دو قطبی در جامعه دامن می زنند

عضو حزب مؤتلفه خاطر نشان کرد: در این روزها اخباری از سمت جبهه اصلاح طلب ها منتشر می شود که اگر جلیلی به قدرت برسد، وضعیت داخلی ایران شبیه حاکمیت طالبان خواهد شد. اما اینها اتهاماتی است که مطرح می شود و مبنایی هم ندارد. جلیلی در مناظره ها به این مسائل پاسخ داد. در واقع استراتژی ترساندن مردم از رقیب همواره از سوی اصلاح طلب ها دنبال می شود و محدود به این دوره هم نیست. در دوران شهید رئیسی هم این اتهامات عنوان می شود که اگر وی به قدرت برسد پیاده روها را دیوار می کشد. مانند همین سیاست را امروز علیه جلیلی مطرح می کنند. اصلاح طلب ها بیشتر به دنبال دامن زدن به دو قطبی در جامعه هستند تا جریان هایی که معتقد به آزادی هستند را به نفع خودشان به صحنه بکشانند.

ترقی افزود: نکته مهم این است که در زمینه اینترنت و یا بحث پوشش، قانون مشخص کننده سیاست هاست. قانونی که مجلس به تصویب رساند و سیاست هایی که مقام معظم رهبری ابلاغ کردند، اجازه این را نمی دهد که برخوردهای افراط گرایانه ای در حوزه فرهنگ صورت بگیرد. از طرفی طالبان دو سال است که مدارس دخترانه را تعطیل کرده است این گروه از این لحاظ چه شباهتی به جلیلی دارد که یکی از اهدافش فعال کردن پتانسیل نیروی زنان در جامعه است؟! در زمینه ارتباطات هم، جلیلی اصرار دارد از طریق هوشمندسازی سیستم ها، استفاده بهینه از اینترنت و مدیریت درست فضای مجازی، جامعه پیشرفت کند. موضوع پایانی اینکه، ما در فرایند انقلاب اسلامی، اکنون در مرحله دولت سازی و جامعه اسلامی هستیم و هر کسی که بخواهد با این روند مخالفت کند و یا از مسیرش منحرف سازد، در واقع اعتقادی به آرمان های انقلاب ندارد و چنین کسی هم صلاحیت به دست گرفتن قدرت اجرایی کشور را ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه