English

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری موج؛

تغییر دولت تأثیری بر سیاست‌های نظام در حوزه دیپلماسی ندارد

یک نماینده مجلس با تأکید بر مشخص بودن سیاست‌های کلی نظام در حوزه روابط خارجی و دیپلماسی گفت: تغییر دولت‌ها تأثیر چندانی بر سیاست خارجی کشور ندارد، زیرا این راهبردها توسط سران قوا مشخص می‌شود و به تأیید مقام معظم رهبری می‌رسند و دیپلماسی کشور باید طبق این اصول پیش برود.

تغییر دولت تأثیری بر سیاست‌های نظام در حوزه دیپلماسی ندارد

محمداسماعیل کوثری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، درباره تغییر سیاست خارجی دولت جدید، گفت: سیاست‌های کلان نظام مخصوصاً در حوزه دیپلماسی مشخص هستند و با تغییر دولت‌ها خیلی تغییر نمی‌کنند. این سیاست‌ها مصوب سران سه قوه هستند و به تأیید مقام معظم رهبری هم می‌رسند؛ بنابراین نشست‌های دیپلماسی باید طبق این اصول صورت بگیرد. تغییر سیاست‌ها فقط زمانی اتفاق می‌افتد که با اقداماتی از سوی کشورهای دیگر روبه‌رو شویم. در همین رابطه رویکرد جمهوری اسلامی ایران درباره کشوری مانند آمریکا که می‌خواهد رهبر جهان باشد، ثابت می‌ماند.

وی درباره اینکه ممکن است روابط ایران با روسیه و چین در دولت پزشکیان کمرنگ شود، تصریح کرد: خیر، این حرف‌ها مطرح نیست. مجلس هم نه‌تنها از ادامه آن روابط حمایت می‌کند، بلکه محکم پای آن ایستاده است. ضمن اینکه روابط ما با روسیه و چین فقط محدود به دولت رئیسی نبود و پیش‌تر هم در دستور کار قرار داشت.

نماینده مردم تهران در مجلس درباره پیگیری مذاکره با غرب در دولت جدید، بیان کرد: واقعیت این است که در دولت رئیسی هم این‌طور نبود که نخواهیم با غرب مذاکره کنیم. دولت رئیسی هم می‌خواست این کار صورت بگیرد، اما طرف‌های مقابل تلاش داشتند از طریق فشار و زور مناسبات را پیش ببرند و موضوعاتی را بر ما تحمیل کنند. برجام یک توافق بود و ایران در آن توافق به تعهداتش عمل کرد، اما طرف‌های مقابل نه‌تنها به تعهداتشان عمل نکردند، بلکه دو برابر بر ما تحریم اعمال کردند. لذا اگر همین شرایط ادامه داشته باشد، ورود به مذاکرات را در دولت جدید هم نمی‌پذیریم.

کوثری افزود: به‌طور کلی در نفس مذاکره مشکلی وجود ندارد، اما اگر بخواهند همان روش قبل را پیش ببرند، این مسئله موردتأیید نظام نیست و البته به‌طور قطع موردقبول دولت پزشکیان هم نخواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه