English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

معنای رای قابل‌ توجه مجلس به کابینه مسعود پزشکیان چه بود؟

«نمایندگان مجلس شورای اسلامی کشورمان با رای دهی معنادار خود به اعضای کابینه پیشنهادی مسعود پزشکیان، به سهم خود این پالس و پیام را به وی رساندند که آن ها در پیِ همکاری با دولت و حل مشکلات کشور هستند و موفقیت دولت را موفقیت خود می دانند. موضوعی که پیشتر مقام معظم رهبری نیز بر آن تاکید داشتند.»

معنای رای قابل‌ توجه مجلس به کابینه مسعود پزشکیان چه بود؟
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج

، به تازگی مجلس شورای اسلامی کشورمان، فرآیند رای اعتماد به وزرای پیشنهادی رئیس جمهور منتخب کشورمان مسعود پزشکیان را به پایان رساند و تمامی وزرای پیشنهادی، موفق به اخذ رای اعتماد مجلس شدند.

رویدادی که در طی 23 سال اخیر بی سابقه بوده و بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران بر این باورند که این مساله حامل پیام ها و معانی خاصی است. پیام هایی که خوانش و تحلیل دقیق  آن ها در شناسایی روندهای آتی سیاسی در کشورمان از اهیت زیادی برخوردار است. در این رابطه، به طور خاص توجه به 3 نکته ضروری به نظر می رسد.

اولا، با توجه به شرایط خاص و حساس کشورمان، مجلس شورای اسلامی بیشترین همکاری را با دولت جدید انجام داد تا هر چه سریعتر امورات و مسائل جاری کشور پیگیری شود و وقفه ای در این رابطه ایجاد نشود. موضوعی که بدون تردیدی عدم تحقق آن برای کشورمان خسارتبار بود.

از این رو، درک مجلس از وضعیت خاص و حساس کشورمان، همکاری قابل توجهی را با رئیس جمهور و اعضای کابینه پیشنهادی وی به همراه داشت. موضوعی که در نوع خود جای تقدیر دارد.

نکته دوم اینکه مسعود پزشکیان با شعار وفاق و آشتی ملی روی کار آمد و در ارائه فهرست اسامی کابینه پیشنهادی خود نیز سعی کرد تا تمامی طیف و جریان های سیاسی را مد نظر داشته باشد و از تمرکز بر یک طیف سیاسی خاص خودداری کند. این رویکرد وی، با واکنش مثبت مجلس نیز رو به رو شد و البته که خودِ مجلس شورای اسلامی نیز با الگوی رای دهی‌اش به این کابینه نشان داد که از این رویکرد رئیس جمهور کشورمان قویا حمایت می کند.

از این رو، رای اعتماد قابل توجه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به اعضای کابینه مسعود پزککیان را باید جلوه‌ای از نقش و کنشگری آن ها در قالب تحقق شعار وفاق و آشتی ملی در کشورمان ارزیابی کرد.

و در نهایت سوم اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی کشورمان با رای دهی معنادار خود به اعضای کابینه پیشنهادی مسعود پزشکیان، به سهم خود این پالس و پیام را به وی رساندند که آن ها در پی همکاری با دولت و حل مشکلات کشور هستند و موفقیت دولت را موفقیت خود می دانند.

این همان نکته ای بود که محمد باقر قالیباف رئیس جمهور کشورمان نیز به نحو ویژه ای به آن اشاره داشت و البته که پیشتر نیز شخص مقام معظم رهبری آن را مورد اشاره قرار داده بودند. از این رو، مجلس شورای اسلامی با دوری کردن از هرگونه سیاسی‌کاری، خود را در جبهه دولت برای حل مشکلات مردم و کشور نشان داد و زین پس، دولت نیز بایستی پاسخگوی اعتماد مجلس شورای اسلامی باشد.

به بیان ساده تر، نهادها و دستگاه های حکمرانی همه و همه باید با یکدیگر همکاری کنند که در شرایط خاص و حساس کنونی، کشورمان از گردنه های سخت و دشواری که با آن ها رو به رو است، به سلامت عبور کند. معادله‌ای که قطعا برای مردم کشورمان نیز دستاوردساز خواهد بود و نوعی حرکت رو به جلو ارزیابی می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه