English

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در گفت و گو با خبرگزاری موج:

تأکید عراقچی بر لزوم مذاکره با اروپا باعث رویکرد تهاجمی آنها علیه ایران می شود

یک عضو کمیسیون امور داخلی مجلس با اشاره به برنامه عراقچی برای گفتگو با اروپا گفت: اینکه ما به سمت مذاکره با اروپا برویم همان دامی است که در دوره های قبل برای ما پهن شد و در این شرایط ما دوباره وارد بازی بی سرانجام آنها خواهیم شد. ضمن اینکه این سیاست موجب تهاجمی تر شدن رویکرد اروپا علیه ایران می شود.

تأکید عراقچی بر لزوم مذاکره با اروپا باعث رویکرد تهاجمی آنها علیه ایران می شود

کامران غضنفری در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج درباره رویکرد عراقچی در خصوص مذاکره با اروپا گفت: من چندان به این سیاست خارجی عراقچی خوشبین نیستم، زیرا این سیاست ادامه همان سیاست غلط ۸ ساله دوره روحانی است. یعنی سیاست التماس به اروپا و آمریکا که توسط ظریف پیگیری می‌شد. در اینجا باید به عراقچی گفت که شما ۸ سال در دولت روحانی صبح تا شب مشغول مذاکره با اروپا و آمریکا بودید چه نتیجه‌ای از آنها حاصل شد، چه تحریمی لغو گردید و چه مشکلی از مشکلات کشور با اروپا و آمریکا را توانستید حل کنید. به واقع از این ۸ سال مذاکره نه تنها هیچ نتیجه مثبتی گرفته نشد بلکه مشکلات زیادی به قبلی‌ها افزودید. بنابراین دوباره تکرار همان تجربه شکست خورده قبلی عاقلانه نیست.

وی افزود: البته اروپایی هم که عراقچی به آن اشاره دارد صرفاً محدود به سه کشور آلمان فرانسه و انگلیس است. اینها سایر کشورهای اروپایی را حتی به رسمیت نمی‌شناسند که بخواهند با آنها گفتگویی داشته باشند. با آمریکا هم از طریق این سه کشور می‌خواهند وارد تعامل شوند.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: وقتی از ابتدای کار وزارت خارجه دولت پزشکیان، عراقچی پالس مذاکره با اروپا را داد، اروپا هم شروع به تهدید ایران کرد که شما حق واکنش به حمله اسرائیل را ندارید در حالی که در دولت شهید رئیسی اروپایی‌ها جرات استفاده از چنین ادبیاتی را نداشتند و همین نشان می‌دهد مسیری که عراقچی در پیش گرفته، غلط است. چون منجر به گستاخ‌تر شدن دولت‌های غربی می‌شود و البته این مسیری نیست که به نفع سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران باشد. ما امیدواریم که عراقچی همان روال غلط قبلی را ادامه ندهد. اینکه ما به سمت مذاکره با اروپا و تنش زدایی به آنها برویم همان دامیست که در دوره روحانی برای ما پهن شد. در این شرایط ما دوباره وارد بازی بی سرانجام آنها خواهیم شد.

غضنفری تأکید کرد: به نظر من اولویت سیاست خارجی امروز ما باید تداوم راهبردهای سیاست خارجی دولت شهید رئیسی باشد یعنی گسترده‌تر کردن ارتباطات با همسایگان و کشورهایی که با ما روابط خصمانه ندارند. مثل روسیه چین هند و همچنین کشورهای آمریکای لاتین و بعضی کشورهای آفریقایی. با توجه به اینکه چین و روسیه در شورای امنیت دارای حق وتو هستند و در این چند ساله یک سری از قطعنامه‌های اروپا و آمریکا علیه ما را به تو کردند، این کشورها می‌توانند دوستان خوبی برای جمهوری اسلامی باشند و بایستی ارتباطاتمان را با این‌ها تقویت کنیم.

وی در خصوص سفر وزیرخارجه قطر به تهران در روز ۴ شهریور گفت: سفر وزیر خارجه قطر هم در راستای میانجی‌گری بود و به واسطه ماموریتی بود که آمریکایی‌ها به قطر داده بودند تا جمهوری اسلامی را به نوعی از حمله به رژیم صهیونیستی منصرف کنند و بتوانند برای رژیم صهیونیستی زمان بخرند تا کم کم این ماجرا به فراموشی سپرده شود.

غضنفری در خصوص حضور ظریف در دولت پزشکیان خاطر نشان کرد: پزشکیان یک حکم معاونت راهبردی برای ظریف زده است که برخلاف قانون تصدی مشاغل حساس است. ظریف نمی‌تواند در هیچ پست دولتی حساسی حضور داشته باشد زیرا فرزندانش تابعیت آمریکایی دارند. ورود ظریف به پست‌های دولتی غیر قانونی است. لذا این حکم هم قابل پیگرد قضایی است. در زمانی که اعلام شد ظریف استعفا داده است هیچ متن استعفایی منتشر نشد و پزشکیان هم اعلام نکرد که استعفای او را پذیرفته است لذا این رفتن و آمدن صرفاً یک بازی رسانه‌ای است و شاهد بودیم که و بعد از رای اعتماد کامل مجلس به همه وزرا مجدداً شاهد بازگشت ظریف بودیم. بنابراین اگر پزشکیان این حکم خلاف قانون را لغو نکند، ما در مجلس آن را پیگیری می‌کنیم. زیر خلاف اصول قانون اساسی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه