English

یک کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرگزاری موج:

برای جلوگیری از التهاب در جامعه، دولت باید سخنگوی اقتصادی داشته باشد

یک فعال سیاسی با اشاره به لزوم مقابله با انتشار اخبار نادرست در جامعه و وجود یک موضع مشخص و ثابت اقتصادی از سوی دولت گفت: پزشکیان باید علاوه بر سخنگوی دولت، یک سخنگوی اقتصادی نیز داشته باشد تا مردم پس از شنیدن هر خبر مجبور به راستی آزمایی از منابع مختلف نشوند.

برای جلوگیری از التهاب در جامعه، دولت باید سخنگوی اقتصادی داشته باشد

حسین کنعانی مقدم در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج درباره توانمندی نیروهای اقتصادی دولت چهاردهم در حل مشکلات معیشتی مردم گفت: مسائل اقتصادی کشور توسط تیم کارشناسی که مدیران کلان نیز در آن حضور دارند، حل و فصل می شود. یعنی برای این موضوع کار تیمی نیاز است. اگرچه افراد مؤثر هستند اما اگر برنامه ها به صورت هماهنگ انجام نشود ممکن است حتی اثرات منفی هم بگذارد. با توجه به اینکه پزشکیان بارها تأکید کرده است در مسائل اقتصادی تابع نظرات کارشناسان هستم اما خودش در مصاحبه ای که در رابطه با بنزین انجام داد، غیرکارشناسی حرف زد و موجب التهاب در جامعه شد تا جایی که وزیر اقتصاد آن را رد کرد و سپس معاون اول موضع دیگری گرفت. اینها همه اثرات منفی برای اقتصاد دارد.

وی ادامه داد: براین اساس لازم است نخست پزشکیان تیم اقتصادی خود را به افکار عمومی معرفی کند و آنها کار کارشناسی را به صورت مستمر انجام دهند. سپس یک «سخنگو اقتصادی»، مجزا از سخنگوی دولت انتخاب کند تا جامعه در برابر اخبار حوزه اقتصاد درگیر شایعه و حاشیه نشوند. در این صورت وقتی سخنگوی اقتصادی مطلبی را بیان می کند، همه بدون حاشیه آن موضوع را متوجه می شوند. زیرا در شرایط فعلی برخی از مسئولین درباره ارز و بورس در رسانه ها سخنانی مطرح می کنند که ما مجبور می شویم آنها را راستی آزمایی کنیم و این نشان از تشت آرا در دولت است. در واقع از همین ابتدای کار، تیم اقتصادی دولت نشان داد که با هم هماهنگ نیستند.

این کارشناس مسائل داخلی در مورد امکان برقراری توزان بین ارتباط با اروپا و تقابل با اسرئیل در پس زمینه تحولات اخیر خاورمیانه، اظهار داشت: دیپلماسی ما براساس اصول سیاست خارجی که مقام معظم رهبری ابلاغ کردند، قاعدتاً دیپلماسی مقاومت است و اصل بر ما این است که در برابر استکبار و صهیونیسم مقاومت کنیم و کسانی که همپیمان اینها هستند در صف دشمنان قرار بگیرند. اگرچه همه کشورهایی اروپایی در این دسته بندی قرار نمی گیرند و لذا شعار نه شرقی نه غربی در اینجا معنا پیدا می کند.

کنعانی مقدم افزود: در بحث پیشبرد مذاکره با غرب هم باید بدانیم که اروپایی ها همراه ما نمی شوند. آنها رفیق دزد و شریک قافله هستند. ولی با دیپلماسی قوی می شود اقدامات اروپایی ها علیه کشورمان را خنثی سازی کرد. در این راستا عراقچی اگر تیم قوی بسازد در این امر موفق می شود اما اگر بخواد به عنوان کارگزار ظریف کار کند، راه به جایی نمی برد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه