English

یک کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری موج:

انتخاب استانداران محلی به درک بهتر مشکلات کمک می‌کند/استانداران زن موجب اجرای روش‌های مدیریتی جدید می‌شوند

یک کارشناس مسائل سیاسی درباره انتصاب استانداران محلی گفت: این کار که پزشکیان شروع کرده، از این جهت خوب است که استانداران محلی به مشکلات منطقه بهتر واقف هستند، البته مشروط به اینکه استانداران به درگیری‌های قومی و قبیله‌ای ورود نکنند. حضور زنان در مسند استانداری نیز می‌تواند موجب اجرای روش‌های مدیریتی متفاوتی در کشور شود.

 انتخاب استانداران محلی به درک بهتر مشکلات کمک می‌کند/استانداران زن موجب اجرای روش‌های مدیریتی جدید می‌شوند

حسین کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج درباره تصمیم پزشکیان برای انتصاب استاندارانی از اهل سنت، عرب و زن در دولت چهاردهم، گفت: در سیاست‌های قبلی مدت‌ها این مسئله موردنظر بوده که استانداران نباید محلی باشند، به همین دلیل اجتناب می‌شد از اینکه شخص محلی را برای یک استان انتخاب کنند. استدلال هم این بود که این افراد با توجه به مسائل قومی و قبیله‌ای در استان، نمی‌توانند در تصمیم‌گیری‌هایشان مستقل باشند. 

وی افزود: کاری که در حال حاضر انجام می‌شود از این جهت خوب است که استانداران محلی به مشکلات منطقه واقف هستند و من هم موافق این روش هستم، مشروط بر اینکه استانداران به درگیری‌های قومی و قبیله‌ای ورود نکنند، چراکه در این صورت نمی‌توانند استانداران ملی برای کشور باشند و محدود به محل خدمتشان می‌شوند و تحت‌تأثیر تمایلات داخلی استانشان قرار می‌گیرند. در صورتی که این اتفاق رخ دهد، علاوه بر وزارت کشور، بحث به شورای امنیت کشیده می‌شود که درباره استان‌ها توصیه‌ای به رئیس‌جمهور داشته باشند.

این کارشناش مسائل سیاسی کشور تأکید کرد: تصمیم دولت پزشکیان مورد استقبال مردم هم قرار خواهد گرفت، زیرا مردم ترجیح می‌دهند استاندارشان بومی باشد تا مشکلاتشان بهتر درک شود. در رابطه با نداشتن استاندار زن هم تا امروز هیچ منع قانونی در کشور وجود نداشته و حتی در سطح وزرا هم هیچ مصوبه‌ای نبوده که مانع انتخابشان شود و تنها براساس تصمیم دولت‌ها و وزرای کشور، تاکنون هیچ زنی استاندار نشده است. اما اگر از بین بانوان، فردی لیاقت و توانمندی داشته باشد، باید بتواند چنین پستی در اختیار بگیرد. البته ممکن است مدیران استانی نسبت به این مسئله حساسیت داشته باشند، زیرا کار کردن با یک خانم شرایط خاص خودش را دارد و حتی ممکن است آنها به این انتصاب، اعتراض هم داشته باشند.

کنعانی‌مقدم ادامه داد: ضمن اینکه انتصاب یک خانم در پست استاندار می‌تواند آثار متفاوتی هم داشته باشد، زیرا شیوه مدیریت و نوع نگاه زنان با مردان در موضوعات مختلف فرق دارد و لذا انتظار می‌رود مشکلات زنان در استانی که ریاستش در اختیار یک زن است، بهتر از قبل مدنظر قرار بگیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه