English

مشاور مقام معظم رهبری:

استراتژی ایران اسلامی ایجاد امنیت پایدار در منطقه است

مشاور مقام معظم رهبری گفت: استراتژی جمهوری اسلامی ایجاد امنیت پایدار در منطقه است و بنابراین از هر گونه رفتار جنگ طلبانه همیشه پرهیز کرده است.

استراتژی ایران اسلامی ایجاد امنیت پایدار در منطقه است
به گزارش خبرگزاری موج

، علی لاریجانی شامگاه سه شنبه در گفت وگویی اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس ما مورد تجاوز قرار گرفتیم که مجبور به دفاع شدیم و هیچ گاه جمهوری اسلامی ایران در طول این ۴۵ سال، ابتدا به ساکن اقدامی به جنگ نداشته است.

وی افزود: راهبرد جمهوری اسلامی این است که تا جایی که می تواند تلاش کند مسائل منطقه از طریق صلح حل شود اما مردم ایران رفتار نانجیبانه و خصمانه رژیم صهیونیستی را مشاهده کردند و حتی اظهارات نتانیاهو به قدری گستاخ است که در سازمان ملل که محلی برای ایجاد صلح در جهان است، همه کشورهای غرب آسیا و نه تنها ایران را صراحتا تهدید کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نه تنها در عمل بلکه در گفتار هم گستاخانه برای آینده صحبت کرد و بنا دارد تا جنگ را در منطقه گسترش دهد.

لاریجانی افزود: در چند روز دیدیم چه جنایت هایی در لبنان انجام داد و راهی جز تأدیب رژیم وجود نداشت.

وی ادامه داد: چرا ایران باید این کار را می کرد؟ علتش این است که کشورهای اسلامی شجاعت لازم را برای این کار نداشتند و همگی در دل خود خوشحال هستند اما شجاعت لازم را ندارند و این از گرفتاری های مسلمانان است.

مشاور مقام معظم رهبری گفت: اقدامی که جمهوری اسلامی کرد، به‌جا، سنجیده و لازم بود؛ مردم در فلسطین و سایر کشورهای اسلامی ابراز خوشحالی می کردند این بحران دامن گیر خود رژیم خواهد شد و او شروع کننده است اما پایان دهنده نیست.

لاریجانی افزود: درست است که رژیم صهیونیستی قدری گستاخانه سخن می‌گوید اما اگر شما سرنوشت او را در این یکسال اخیر ملاحظه کنید عملا به همان ویلچرنشینی رسیده است.

وی اظهار داشت: تقریبا یکسال است که با گروهی به نام حماس درگیر است و خانه‌های آنها را تخریب کرده است اما نتوانست سازمان رزم آنها را پیدا کند و کاری بکند لذا دستاوردی نداشت اما کشورش معطل است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: رژیم صهیونیستی برای اینکه مشکلش را حل کند فرار به جلو کرد به حزب الله حمله کرد الان در این قضیه وسط ماجرا هستیم و با کارهایی که انجام داد به حزب الله ضربه زد ولیکن سازمان حزب الله باقی ماند.

لاریجانی تصریح کرد: اکنون ملاحظه می‌کنید امروز حزب الله تعداد زیادی عملیات داشتند در سرزمین‌شان و جاهای مختلف تحت فشار آتش خود قرار دادند بعید می‌دانم اینها خیلی بتوانند جان سالم به در ببرند الان مانند کسی است که از یک دردی به سوی چیز دیگری فرار می‌کند و چون فرار می‌کند دردش گسترش پیدا می‌کند و به نظر من ماجرای غم‌انگیزی را دارند.

وی ادامه داد: الان فرماندهی اقدامات و برنامه های رژیم صهیونیستی در عمل به دست آمریکاست هرچند که در ظاهر آن را نشان نمی دهند.

مشاور مقام معظم رهبری گفت: مختصر عقلی باید داشته باشند که اگر بخواهند آتش را ادامه دهند ممکن است دامن گیر خودشان هم بشود آن وقت مشخص نیست که قابل کنترل باشد مخصوصا که آمریکایی ها در آستانه انتخابات هستند و باید بدانند این ماجرا در آینده سیاسی این کشور بی تأثیر نیست اگر توجه کافی بکنند، نباید قاعدتا این بحث ها را ادامه دهند ولی نمی شود پیش بینی دقیقی کرد.

لاریجانی افزود: من تصور می‌کنم آمریکایی‌ها بعد از ۴۰ سال که با ایران در موضوعات مختلف چالش داشتند به این موضوع توجه پیدا کرده‌اند که با این اموری که حالت سربه سر ایران گذاشتن دارد نمی‌توانند مساله مهمی برای ایران به وجود بیاورند زیرا مردم ایران مردم متمدنی هستند و از رفتار تحقیرآمیز به شدت ناراحت هستند.

وی اظهار داشت: همین امشب هم واکنش‌های مردم را دیدید لذا با این روش‌ها نمی‌توان مساله‌ای را که با ایران دارند را حل کنند بنابراین می‌دانند که ایران در این قضایا از پا درنمی‌آیند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: ایران کشوری متمدن با ریشه قوی است که تصمیمات خود را هوشمندانه اتخاذ می‌کند، تصور من این است که با مجموعه این حوادث آنها متوجه این موارد شده‌اند که ایران روی عقاید خودش ایستادگی دارد و امکانات کافی هم دارد.

لاریجانی تصریح کرد: به نظرم علامتی که امشب داده شد دور از انتظار آنها بود زیرا در فاصله وعده صادق یک و دو، امکاناتی که آمریکایی‌ها به منطقه آوردند برای اینکه موشک‌های ایران را در مسیر از راه به در ببرند تقریبا سه برای دفعه قبل بود و تقریبا اطمینان حاصل کرده بودند که می‌توانند جلوی این کار را بگیرند تا جایی که اطلاع داریم کاری که نیروهای مسلح انجام دادند خیلی موفق بوده است.

گفتنی است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سه شنبه شب ۱۰ مهر ۱۴۰۳ با صدها موشک تل‌آویو پایتخت رژیم صهیونیستی و بندر حیفا را مورد هدف قرار داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه