English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

چرا حضور مقام معظم رهبری در نماز جمعه تهران حماسه‌ساز بود؟

«حضور شجاعانه مقام معظم رهبری در نماز جمعه تهران و بیان روشنگرانه ایشان و البته سفر رئیس جمهور و وزیر خارجه ایران به قطر و لبنان در بحبوحه تشدید تنش های منطقه ای نشان داد که مقام های ارشد کشورمان در وسط میدان هستند و همچون مقام های ارشد اسرائیلی به مخفی‌گاه‌های زیرزمینی پناه نمی برند. معادله ای که در نوع خود تا حد زیادی به یک رسوایی برای جریان های مخالف و معاند با کشورمان تبدیل شد.»

چرا حضور مقام معظم رهبری در نماز جمعه تهران حماسه‌ساز بود؟
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج

، تنها اندکی پس از اجرای موفقیت آمیز عملیات وعده صادق ۲ و هدف قرار گرفتن فلسطین اشغالی با بیش از ۲۰۰ موشک بالستیک پیشرفته ایرانی، منابع مختلف از برگزاری نماز جمعه تهران به امامت حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی خبر دادند. رویدادی که با تحلیل و تفسیرهای مختلفی همراه شد و بسیاری آن را حرکتی معنادار توصیف و ارزیابی کردند.

در این چهارچوب، تقریبا اغلب ناظران و تحلیلگران در این رابطه اجماع نظر داشتند که حضور مقام معظم رهبری در رویداد نماز جمعه تهران، حرکتی راهبردی و قابل تامل است. ایشان در خطبه های نماز جمعه ضمن بزرگداشت یاد و خاطره شهید سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان که در جریان عملیات تروریستی اخیر رژیم اشغالگر قدس در ضاحیه بیروت به شهادت رسید، به طور خاص به این نکته اشاره داشتند که جمهوری اسلامی ایران از اصول خود کوتاه نمی آید و البته که در کمک به مظلومان منطقه در نبرد با دشمن صهیونیست نیز کوتاهی نمی کند. ایشان به صراحت اعلام کردند که ایران در رابطه با تحولات منطقه، نه تعلل می کند و نه شتاب زده عمل خواهد کرد.

 

بیشتر بخوانید:

اینفوگرافیک/رسانه‌های بین‌المللی بیانات رهبر انقلاب را چگونه بازتاب دادند؟

اینفوگرافیک/ گزیده بیانات مقام معظم رهبری در نماز جمعه نصر

هر ضربه به رژیم صهیونی خدمت به کل انسانیت است + فیلم

 

 

ایشان خواستار اتحاد امت اسلامی در نبرد با صهیونیست ها شدند و به این مساله تاکید داشتند که ضربه به رژیم اشغالگر قدس در حقیقت خدمت به بشریت است. در این چهارچوب، حضور مقام معظم رهبری در رویداد نماز جمعه تهران، با 2 پیام راهبردی همراه شد.

اولا،  جریان های سیاسی و رسانه ای غربی و صهیونیستی، پس از اجرای عملیات وعده صادق 2، تبلیغات گسترده ای را با محوریت طرح تهدیدات مختلف علیه کشورمان و مقام های ارشد آن انجام دادند و سعی داشتند اینگونه وانمود کنند که مقام های عالی رتبه ایرانی از بیم جان خود عازم پناهگاه های امن شده اند.

با این حال، حضور شجاعانه مقام معظم رهبری در نماز جمعه تهران و بیان روشنگرانه ایشان و البته سفر رئیس جمهور و وزیر خارجه ایران به قطر و لبنان در بحبوحه تشدید تنش های منطقه ای نشان داد که مقام های ارشد کشورمان در وسط میدان هستند و همچون مقام های ارشد اسرائیلی به مخفی گاه های زیرزمینی پناه نمی برند. معادله ای که در نوع خود تا حد زیادی به یک رسوایی بزرگ برای جریان های مختلف و معاند با کشورمان تبدیل شد.

نکته دوم اینکه در جریان برگزاری رویداد نماز جمعه تهران به امامت حضرت آیت الله خامنه ای که با حضور گسترده مردم کشورمان همراه شد، این نکته بیش از هر زمان دیگری برای دشمنان کشورمان آشکار شد که ایران در نبرد با دشمنان خود متحد و قدرتمند است و اساسا هیچ کنشگری توان مقابله با کشوری نظیر ایران را ندارد.

کشوری که با اجرای عملیات هایی نظیر وعده صادق 2، مایه شادی ملت های آزاده و ستمدیده جهان شد و البته که جایگاه منطقه‌ای و بین المللی این کشور نیز به نحو قابل توجهی ارتقا یافته است. از این رو، تدبیر اخیر مقام معظم رهبری با منافع راهبردی قابل توجهی برای کشورمان همراه شده که در نوع خود برای ایران اسلامی قدرت ساز شده است.   

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه