English

معاون اجرایی رئیس جمهور:

دولت وظیفه دارد با سرمایه‌گذاری خلق ثروت کند

قائم پناه، معاون اجرایی رئیس جمهور تصریح کرد: دولت وظیفه دارد با سرمایه‌گذاری خلق ثروت کند، هنر این است که مردم ما ثروتمند شوند، مردم ثروتمند زندگی مرفه‌ای خواهند داشت که رضایتمندی را به دنبال دارد.

دولت وظیفه دارد با سرمایه‌گذاری خلق ثروت کند
به گزارش خبرگزاری موج

، محمد جعفر قائم پناه در جلسه تودیع و معارفه سرپرست صندوق کارآفرینی امید با بیان این مطلب افزود: کشور در شرایط خاصی قرار دارد و این شرایط خاص بیشتر جنبه اقتصادی دارد، تورم ۳۰ درصد و از سوی دیگر بیکاری و مشکلات معیشتی مردم چالش‌برانگیز است، چیزی که در این روزهای پر از چالش اهمیت دارد کمک به تولید و رفع موانع سر راه تولید است.

وی افزود: دولت وظیفه دارد با سرمایه‌گذاری خلق ثروت کند، هنر این است که مردم ما ثروتمند شوند، مردم ثروتمند زندگی مرفه‌ای خواهند داشت که رضایتمندی را به دنبال دارد و از بین بردن فقر با پرداخت یارانه و زیر نظر مراکز حمایتی بودن محقق نمی‌شود بنابراین باید موانع تولید را رفع کنیم.

قائم پناه گفت: یکی از کارهای صندوق ایجاد اشتغال و خصوصا اشتغال از نوع خرد و متوسط است، هر شکل سرمایه‌گذاری جای تقدیر دارد اما اشتغال خرد می‌تواند سریع‌تر به نتیجه برسد و مثمرثمر باشد.

معاون اجرایی رئیس جمهور افزود: مورد مهم این است که بانک‌ها از بنگاه‌داری پرهیز کنند، این رانت است که بانک پول مردم را جمع کرده و برای خودش سرمایه‌گذاری کند و یا وارد بازارهای دیگری شود که ضرورت ندارد، بانک‌ها در همین راستا عمل کنند و صندوق کارآفرینی نیز تا الان بنگاه‌داری نکرده و امیدواریم در آینده و در زمان تبدیل شدن به بانک نیز در همین مسیر پیش برود.

وی گفت: باید اقداماتی انجام دهیم تا سرمایه‌گذار با افتخار بگوید که مثلا برای هزار نفر کار ایجاد کرده است.

قائم پناه افزود: گاهی اوقات وقتی بنگاهی به بخش خصوصی سپرده می‌شود، گلایه و صحبت‌های نادرستی انجام می‌شود که این مسئله درست نیست، در کشوری که بخش خصوصی فعال است، شادابی بیشتری وجود دارد و مردم نیز دچار فقر نمی‌شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه