English

سرلشکر صفوی:

دفاع از حزب‌الله و حماس به منظور دفاع از امنیت ملی انجام می‌شود

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: دفاع از حزب‌الله لبنان و حماس فلسطین در راستای دفاع استراتژیک از امنیت ملی ایران در مقابل تهدیدات رژیم صهیونیستی معنا و مفهوم دارد.

دفاع از حزب‌الله و حماس به منظور دفاع از امنیت ملی انجام می‌شود
به گزارش خبرگزاری موج

، سرلشکر سیدیحیی صفوی در مراسم «بزرگداشت شهید سرلشکر عباس نیلفروشان و فرماندهان شهید جبهه مقاومت» با اشاره به ویژگی‌های شهید نیلفروشان، گفت: سردار مجاهد، مخلص و شجاع که رهبری انقلاب، او را سرداری رشید و اندیشمند نامیده‌اند، واقعاً یک اندیشه راهبردی داشت؛ هم در سطوح تاکتیکی و هم در سطوح عملیاتی و هم در سطوح استراتژیک صاحب‌نظر و اهل علم و عمل بود.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس ادامه داد: شهید عباس نیلفروشان وقتی از سردار سلامی ماموریت را دریافت کرد، گفت که می‌روم بیروت و جسدم را به اصفهان باز خواهند گرداند و گفت این آخرین ماموریت من است. او در سطوح تاکتیکی در آبادان در کنار حاج احمد کاظمی و حاج حسین خرازی جنگیده بود. در سطح عملیاتی به‌عنوان معاون نیروی زمینی سپاه پاسداران و معاون عملیات کل سپاه مجاهدت کرد و در سطوح راهبردی نبرد با صهیونیست‌ها که همان جنگ با غربی‌ها به رهبری آمریکایی‌هاست رشادت نشان داد.

سرلشکر صفوی با تأکید بر اینکه دفاع از حزب الله لبنان و حماس فلسطین در راستای دفاع استراتژیک از امنیت ملی ایران در مقابل تهدیدات رژیم صهیونیستی معنا و مفهوم دارد، به حمایت تمام‌قد آمریکا از نسل کشی صهیونیست‌ها، اشاره کرد و گفت: این آمریکایی‌ها هستند که به‌خاطر رقابت انتخاباتی‌شان و جذب آرای یهودیان ساکن در آمریکا و فروش میلیاردها دلار سلاح به رژیم اشغالگر مانع آتش‌بس در غزه و لبنان هستند.

وی با یادآوری آشنایی بیش از ۴۰ ساله با شهید نیلفروشان، اظهار کرد: آخرین دیدار ما در آخرین سفری بود که به ایران آمد که باهم جلسه‌ای داشتیم. شهید نیلفروشان واقعاً انسانی دارای تفکر استراتژیک و شجاع بود. سردار نیلفروشان سال‌ها بود که آخرت را بر دنیا برگزیده بود. او وقتی در تهران هم بود شب‌ها ساعت ۸ یا ۱۰ شب گاهی اوقات هم در همان محل کارش استراحت می‌کرد و به منزل نمی‌رفت. هفته گذشته به دیدار خانواده او در اصفهان رفتم، پدر شهید نیلفروشان می‌گفت وقتی راجع به صهیونیست‌ها صحبت می‌کردم حاج عباس ۶ یا ۷ سالش بود که به من گفت پدر، من دلم می‌خواهد با صهیونیست‌ها بجنگم.

فرمانده اسبق سپاه پاسداران افزود: سرلشکر شهید حاج عباس نیلفروشان سرداری بود که راه کمال و راه وصول به حق را از طریق قرآن و اهل بیت پیدا کرد، دل او به آیات قرآن و عشق و محبت ۱۴ معصوم نورانی بود. او قلب مهربان و رئوفی داشت. شاعر بود و شعر می‌سرود. بعضی‌ فکر می‌کنند سرداران فقط نظامی هستند و از مسائل فرهنگی و تاریخی و ادبی و مسائل و مشکلات مردم بی‌اطلاع هستند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا با بیان اینکه شهید نیلفروشان در اندیشه و تفکر یک انسان راهبردی بود، گفت: او یک انسان قرآنی بود؛ یک انسان مطلوب اسلام و شاید هم یک سرباز امام زمان بود. مسیر سربازی امام زمان از مسیر سربازی ولایت فقیه می‌گذرد. هر کس می‌گوید ما سرباز خوبی برای امام زمان هستیم ببینید نسبتش با رهبری و اطاعت از رهبری چگونه است.

وی ادامه داد: شهید نیلفروشان در اخلاق و رفتار واقعاً انسان دارای خضوع در برابر مردم و خشوع در برابر خداوند بود. او بسیار اهل تواضع و مهربان و خدمتگذار مردم بود. عملکرد عالی داشت، از زمان انقلاب و جنگ تا روز آخر مجاهدانه زندگی کرد، پاک زیست و پاک به ملاقات خدا و دیدار دوستان شهیدش همچون احمد کاظمی، حسین خرازی، قاسم سلیمانی و سیدمحمد حجازی رفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه