English

بین جمهوری اسلامی ایران و اسرائیل صلح معنا ندارد

بین جمهوری اسلامی ایران و اسرائیل صلح معنا ندارد، زیرا اسرائیل یک وصله ناچسب، یک مجموعه زوری و غاصب در منطقه است و تفکر آن علاوه بر غصب مبتنی بر ایجاد حوزه است. اما تفکر ما رفع غصب، جایگزینی فلسطین و تأمین امنیت ایران است.

بین جمهوری اسلامی ایران و اسرائیل صلح معنا ندارد

دکتر محمودرضا امینی- خبرگزاری موج،  در شرایط کنونی و پس از حمله موشکی جمهوری اسلامی ایران تحت عنوان وعده صادق ۲، اکنون علی رغم فضای رسانه ای غربی و منطقه ای، نمی توانیم محاسبه کنیم که اسرائیل توان حمله نظامی دارد. اساساً این رژیم توان حمله ندارد. زیرا ظرفیت های هوایی اش نمی تواند مستقیم این فاصله را طی کند،  ظرفیت زمینی و دریایی اش هم برای ایران کاربرد ندارد. همچنین ظرفیت موشکی اش هم پاسخگو نیست. بنابراین اسرائیل فقط خودش را در مناطق دور دست با کارهای تروریستی و اطلاعاتی درگیر می کند.

مسئله دیگر اینکه این اسرائیل است که باید در حمله به ایران و تغییر توزان منطقه ای، دست به محاسبه بزند. اسرائیلی ها باید ارزیابی کنند اگر به ایران حمله کند تحمل پاسخ بعدی را دارد یا خیر؟

جمهوری اسلامی هم در حال حاضر نشان داده که شوخی ندارد. ما در حال طی مسیری هستیم که تعادل در فضای منطقه ای ایجاد کند، یعنی اگر اسرائیل کوچکترین اقدامی علیه ایران انجام دهد ما از دسترسی های خود استفاده می کنیم. اسرائیل هم تنها نمی تواند این کار را صورت دهد و یا باید برای تأمین سوخت هواپیماهایش از آسمان دیگر کشورها استفاده کند یا از نظر تکنولوژیک به توانمندی آمریکا متکی شود. تمامی کشورهای احتمالی که ممکن است در این راه به اسرائیل کمک کنند از جمله اردن، قبرس، عراق، و ترکیه کاملاً در دسترس ما هستند. ما در ارتباط با پاکستان و کردستان عراق نشان داددیم که شوخی نداریم. لذا اگر آمریکا با اسرائیل همراهی کند باید بداند که پایگاه هایش در منطقه مورد هدف قرار می گیرد. ما شوخی نداریم و نیروهای ما هم در حال حاضر آماده هستند و این آمادگی صرفاً یک اقدام پدافندی نیست بلکه برای تأمین جریان قابل ملاحظه دفاعی است. بر این اساس در این راه هر کشوی یا واحد سیاسی با اسرائیل همراهی کند، جز اهداف ما خواهد بود ولو اینکه آن کشور دوست ما باشد.

در شرایط کنونی آنقدر که مردم و سیاستمداران اسرائیلی نگران هستند، مردم و مقامات ایران ترسی ندارند و این به دلیل اعتماد به ظرفیت های دفاعی ماست. معنی جنگ همین است. بین ما و اسرائیل صلح معنا ندارد، زیرا اسرائیل یک وصله ناچسب، یک مجموعه زوری و غاصب در منطقه است و تفکر آن علاوه بر غصب مبتنی بر ایجاد حوزه است. اما تفکر ما رفع غصب، جایگزینی فلسطین و تأمین امنیت ایران است. در حالی که اسرائیلی ها دنبال نیل تا فرات هستند ما از افغانستان تا یمن و از ایران تا لبنان را حفظ خواهیم کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر