English

مشاور وزیر و مجری طرح USO مطرح کرد:

اتصال ۳۱۲ روستای فارس به اینترنت پرسرعت تا دهه فجر امسال

مشاور وزیر ارتباطات و مجری طرح توسعه خدمات عمومی اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، از برنامه‌ریزی برای اتصال ۳۱۲ روستای بالای ۲۰ خانوار باقیمانده فاقد اینترنت در استان فارس به شبکه ملی اطلاعات تا دهه فجر امسال خبر داد.

اتصال ۳۱۲ روستای فارس به اینترنت پرسرعت تا دهه فجر امسال
به گزارش خبرگزاری موج فارس، ایرج روحی، مشاور وزیر ارتباطات و مجری طرح توسعه خدمات عمومی اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در جلسه کنترل پروژه ارتباطی استان فارس، اظهار کرد: در ابتدای دولت سیزدهم، حدود ۸ هزار روستا در کشور شناسایی شدند که به شبکه ملی اطلاعات متصل نبودند یا اتصال آن‌ها از کیفیت پایینی برخوردار بود. در این دو سال با اقداماتی که انجام شد، حدود ۵ هزار روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شده و در حال برنامه‌ریزی برای تامین اینترنت پرسرعت برای اتصال ۳ هزار روستای باقیمانده در کشور به این شبکه هستیم.

وی افزود: در این میان، سهم استان فارس ۳۱۲ روستا می‌شود که عدم‌اتصال این روستاها به‌دلیل عواملی مانند عدم‌دسترسی مناسب به این روستاها بوده است و برنامه‌ریزی‌ها برای اتصال این روستاها به شبکه ملی اطلاعات تا دهه فجر امسال خواهد بود.

مشاور وزیر ارتباطات اظهار کرد: پس از اتصال روستاهای باقیمانده به شبکه ملی اطلاعات و حسب دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، برای سال آینده اهتمام وزارت ارتباطات بهبود تجربه کاربری خواهد بود و حسب نیاز برای روستاهایی که نیاز به ارتقا و بهبود کیفیت ارتباطی دارند، اقدامات لازم انجام خواهد شد.

گفتنی است در این جلسه که با حضور حمید سلیمان‌پور مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس، فرشید ایزدی مدیر مخابرات منطقه فارس، مدیران، کارشناسان و تیم‌های اجرایی شرکت ارتباطات سیار و مخابرات ایران برگزار شد، برای تک‌تک روستاهای فاقداینترنت استان فارس به تفکیک ۳۶ شهرستان این استان بررسی فنی صورت گرفت و روستاها براساس نیاز، اولویت‌بندی شده و در برنامه اتصال به شبکه ملی اطلاعات تا دهه فجر سال جاری قرار گرفتند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه