English

معاون آموزش و پرورش فارس خبر داد؛

تخصیص بیش از ۳۷ هزار سهمیه سوادآموزی به استان فارس

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش فارس، گفت: سهمیه اختصاص داده شده به استان فارس ۳۷ هزار و ۸۶۶ نفر است که از این تعداد، ۱۱ هزار و ۲۶۶ نفر در دوره سواد، ۱۴هزار و ۹۵۵ نفر در دوره تحکیم و ۱۱ هزار و ۶۴۵ نفر در دوره انتقال قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری موج فارس

، مجید احمدی در نشست برخط با مدیران و روسای ادارات آموزش و پرورش استان با اشاره فرا رسیدن هفته گرامیداشت نهضت سوادآموزی اظهار کرد: اول تا هفتم دیماه هفته نهضت سواد آموزی نامگذاری شده است، در این هفته انتظار می رود روسای ادارات آموزش و پرورش استان با حضور در بخش های مختلف جامعه خصوصا میعادگاه های نماز جمعه هر شهر به ارایه دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه سواد آموزی بپردازند.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش فارس افزود: با توجه به نیاز امروز جامعه، تنها  پروسه سوادآموزی در دستور کار ما نیست بلکه آموزش مهارت های اجتماعی سرلوحه فعالیت این حوزه قرار دارد.

احمدی تصریح کرد: طرح جذب آموزش دهندگان در دستور کار قرار دارد لذا کلاس گذاری در سال جاری از شروط حضور آموزش دهنده در فرآیند جذب و استخدام خواهد بود.

وی بر‌جذب سهمیه اختصاص یافته به سواد آموزی استان  تصریح کرد: ادارات آموزش و پرورش پیگیری موضوع کلاس گذاری آموزش دهندگان باشند تا سهمیه تخصیصی به استان به طور کامل جذب شود.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش فارس، اذعان کرد: جذب بازماندگان از تحصیل در دوره ابتدایی و همچنان ترک تحصیل کنندگان دوره های متوسطه اول و دوم در دستور کار این معاونت خواهد بود.

وی افزود: از جمله برنامه های هفته سواد آموزی؛ شرکت در نماز جمعه با حضور آموزش دهندگان و سواد آموزان، برگزاری جلسات شورای پشتیبانی و بهبود کیفیت آموزشی سوادآموزی، ادای احترام به مقام شامخ شهدا، برگزاری جلسه با آموزش دهندگان و تجلیل از آموزش دهندگان نمونه، تجلیل از پیشکسوتان سوادآموزی، برگزاری مسابقات فرهنگی و جلسه پرسش و پاسخ با اصحاب رسانه را می توان نام برد. 

احمدی با تشریح کلاس گذاری سال تحصیلی جاری گفت: حجم اختصاص داده شده به استان فارس ۳۷ هزار و ۸۶۶ در دوره سواد،  ۱۴هزار و ۹۵۵ نفر در دوره تحکیم و ۱۱ هزار و ۶۴۵ نفر در دوره انتقال قرار دارند.

وی ادامه داد: این تعداد سوادآموز از سوی دو هزار و ۸۱۲  آموزش دهنده فعال تحت پوشش قرار می گیرند که با توجه  درصد باسوادی به بالای ۹۸ درصد در گروه هدف سوادآموزی، ۱۰ تا ۴۹ سال و پراکندگی جغرافیایی استان پهناور فارس روند کلاس گذاری به کندی پیش می رود.

 معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش فارس خاطر نشان کرد: یکی از راهکارهای موجود، طرح کلاس گذاری محله محور و روستا محور است لذا در این طرح برای اولین بار مشخصات و آدرس سواد آموزان در اختیار آموزش دهندگان جهت شناسایی و جذب قرار می گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه