English

امام جمعه شیراز:

مهم‌ترین وظیفه، تحقق سند تحول آموزش و پرورش است

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: امروز به عنوان وظیفه انقلابی تربیتی و آموزشی، مهم‌ترین وظیفه، تحقق سند تحول آموزش و پرورش است.

مهم‌ترین وظیفه، تحقق سند تحول آموزش و پرورش است
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، آیت‌الله لطف‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، در یادواره شهدای فرهنگیان فارس که در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهیدان بالاخص شهدای معلم و آموزگار که همه آنچه در انقلاب اسلامی به دست آورده‌ایم مدیون خون پاک این عزیزان است، اظهار داشت:  درود می‌فرستیم به روح امام راحل، بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی که شهیدان دست پروردگان و دانش آموختگان بر سر سفره آن بزرگ مرد بودند و دعا می‌کنیم در پیشگاه الهی که خدای متعال سایه بلند رهبرمان که معلم کتاب و حکمت به نیابت از پیامبر اکرم است بر سر همه ما نگه دارد.

امام جمعه شیراز گفت: آن‌چه در انقلاب اسلامی به دست آورده‌ایم، مدیون خون پاک شهدا و امام راحل هستیم، کاری که معلمان عزیز انجام می‌دهند، به فرمایش معصومین از خدمتی که شهدا انجام داده‌اند، نه این‌که کمتر نیست، افضل است، به شرط این‌که وظیفه تعلیم و تربیت را به جا آوریم.

وی بیان کرد: قاعدتا توقع جامعه دینی ما برای تحول نظام آموزش و پرورش به سوی ارزش‌های اسلامی باید در همین سال‌هایی که در آن هستیم پاسخ مناسبی پیدا کند و از تلاش‌های وزیر محترم و فرهیخته آموزش و پرورش برای اینکه سند تحول را به میدان عمل و اجرا بیاورد بایستی تقدیر کنیم که رهبر معظم انقلاب هم از این تلاش ارزشمند تقدیر فرمودند و ما مدیون تلاش‌های ایشان و همه معلمان در سطوح مختلف کشور هستیم که به سوی این هدف عالی گام برمی‌دارند.

آیت الله دژکام در ادامه بعد از آن‌که خود را معلم کوچک در سلسله معلمان حساب کرد، گفت: ما کاری را معمولا سالانه انجام می‌دهیم به نام خود ارزیابی؛ این کار معمولا به شکلی انجام می‌شود که برای ارتقا شغلی موثر است، اما خود ارزیابی کاری است که ائمه معصومین ما دستور به انجام آن داده اند برای اینکه هر روز بالاتر از دیروز بروید و بهتر از دیروز باشید.

وی با اشاره به حدیثی از امام هفتم (ع)، گفت: باید در این زمینه سالانه خود را ارزیابی و ارزشیابی کنیم و معلمان و مسئولان آموزش و پرورش بدانند که اگر در اجرای این سند موفق باشند پیش از مردم، خداوند از آنها قدردانی می‌کند.

نماینده ولی فقیه در فارس افزود: امروز به عنوان وظیفه انقلابی تربیتی و آموزشی، مهم‌ترین وظیفه، تحقق سند تحول بنیادین است. سند ۲۰۳۰ طوری تنظیم شده بود که باید بچه‌ها را به گونه‌ای تربیت کنیم که ارزش‌های لیبرالیستی و دموکراسی را ترویج کرده و به آن پایبند باشند. اما ما باید بچه‌ها را طوری تربیت کنیم که سبک زندگی اسلامی ایرانی را برای همه دنیا ترویج کنند.

امام جمعه شیراز خطاب به مسئولان و فرهنگیان، گفت: بیاییم خود را ارزیابی کنیم، مسلما اگر در این جهت موفق هستیم پیش از آنی که مردم بخواهند از کار ما تقدیر کنند خدای متعال تقدیر خواهد کرد و اگر عقب باشیم حتی اگر همه مردم تقدیر کنند ولی عقب خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در فارس با گرامیداشت یاد و مقام شهدای معلم فارس گفت: شهدا حساب دنیا را روی کار خود باز نکردند، معلم امروز نیز نباید چنین حسابی را روی کار بزرگ خود باز کنند هر چند دولت نیز باید برای حل مسائل آنها تلاش کند. یکی از بچه‌ها که رشد کند و تربیت شود و ادامه دهنده مسیر اهل بیت و شهیدان در جامعه ما باشد برای اینکه یک جمع کثیری از معلمان را در پیشگاه خدا روسفید و آبرومند کند کافی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه