English

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین خبر داد؛

تولید ۱۰ هزار تن هندوانه در اراضی قیروکارزین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین از عملیات برداشت هندوانه در ۲۵۰ هکتار از اراضی این شهرستان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود حدود ۱۰ هزار تن محصول برداشت و روانه بازار مصرف شود.

تولید ۱۰ هزار تن هندوانه در اراضی قیروکارزین
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، محمد حیدری، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین، در این رابطه بیان کرد: برداشت هندوانه در شهرستان قیروکارزین از اوایل اردیبهشت ماه آغاز شده و تا اواخر خردادماه ادامه دارد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه هندوانه به آب فراوان نیاز دارد، افزود: برای صرفه جویی در مصرف آب در تمامی اراضی از روش آبیاری تحت فشار با لوله‌‌های نواری استفاده شده که باعث کاهش ۵۰ درصدی مصرف آب می‌شود.

حیدری با اشاره به اینکه عملکرد تولید هندوانه ۴۰ تن در هکتار است، خاطرنشان کرد: افزایش دو برابری سطح زیرکشت و افزایش عملکرد ۱۰۰ درصدی تولید این محصول نسبت به سال گذشته با بهره‌گیری از روش‌های نوین آبیاری، استفاده از بذرهای اصلاح شده، استفاده به موقع از سموم و کود و نظارت مستمر و عمل به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی حاصل شده است.

وی ادامه داد: تولید هندوانه عاملی مهم در اشتغال‌زایی این شهرستان است به طوری که در برداشت یک هکتار از این محصول برای هفت نفر و در مجموع برای هزار و ۷۵۰ نفر نیروی انسانی اشتغال فصلی ایجاد شده است‌.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین به بازار فروش این محصول اشاره کرد و گفت: هندوانه برداشت شده علاوه بر مصرف داخلی به مراکز درجه بندی در شهرستان قیروکارزین ارسال می‌شود و پس از بسته‌بندی به کشورهای حوزه خلیج فارس و روسیه صادر می‌شود که در این زمینه صادرات امسال نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته و همین امر سبب ارز آوری بیشتر و در نهایت رونق کسب و کار در این شهرستان شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه