English

مدیر کل آموزش و پرورش‌ خبر داد؛

برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن عترت و‌ نماز دانش آموزان سراسر استان فارس

مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن عترت و‌ نماز دانش‌آموزان سراسر استان در شیراز برگزار می‌شود.

برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن عترت و‌ نماز دانش آموزان سراسر استان فارس
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، فرشید قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش فارس در جمع اعضای ستاد برگزاری مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن عترت و‌ نماز دانش‌آموزان استان اظهار کرد: این مسابقات روزهای ۱۳ و ۱۴ تیرماه به مدت دو روز در دو بخش دختران و پسران در شیراز برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش وپرورش فارس گفت: مسابقات در بخش دختران روز چهارشنبه ۱۳ تیر و در بخش پسران روز پنجشنبه ۱۴ تیر برگزار خواهد شد.

قاسمی افزود: در این مسابقات، ۱۸۰۰ دانش‌آموز دختر و پسر شرکت می‌کنند که از این تعداد ۹۰۰ دانش‌آموز دختر و ۹۰۰ دانش‌آموز پسر هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: این دانش‌آموزان نفرات برتر مرحله چهارده‌گانه استان هستند که به مرحله استانی راه پیدا کرده‌اند.

سرپرست اداره قرآن، عترت و‌ نماز آموزش و پرورش فارس نیز در این جلسه گفت: این مسابقات در دوازده رشته برادران و ده رشته خواهران و در سه بخش آوایی شامل رشته‌‌های قرائت، تحقیق، حفظ قرآن، اذان و مداحی (ویژه پسران)، دعاخوانی (ویژه دختران)، همخوانی و مدیحه‌سرایی و قرائت ترتیل و در بخش پژوهشی شامل رشته‌های نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، تفسیر قرآن، انشای نماز و احکام و گفتمان مهدوی و مسابقات مجازی در رشته‌های حفظ موضوعی، مصباح‌الهدی (امام‌شناسی) درس‌هایی از قرآن، نغمه‌های آسمانی برگزار می‌شود.

احمد جهانگیری با بیان اینکه ۸۴ داور بانو و ۸۵ داور آقا، کار داوری این مسابقات را برعهده خواهند داشت، افزود: حدود ۷۰ نفر از نفرات برتر دختر و پسر به مسابقات مرحله کشوری که در مازندران ویژه دختران و در مشهد مقدس ویژه پسران برگزار خواهد شد، اعزام خواهند شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه