English

شهردار کلان‌شهر شیراز:

تقویت ارتباطات شبکه‌ای در عرصه دیپلماسی شهری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است

شهردار شیراز با تصریح بر ضرورت نقش دیپلماسی شهری گفت: شهرداری این کلان‌شهر ضمن تأکید بر گسترش ارتباط دوجانبه با سایر شهرهای جهان در قالب خواهرخواندگی و تفاهم‌نامه‌های همکاری، اولویت بیشتری برای حضور فعال در سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی و تقویت ارتباطات شبکه‌ای قائل است.

تقویت ارتباطات شبکه‌ای در عرصه دیپلماسی شهری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، محمدحسن اسدی شهردار شیراز در یک‌صد و پنجاه و نهمین جلسه عادی صحن علنی شورای شیراز با ارائه گزارشی از حضور در اجلاس سران شهری در سائوپائولو اظهار کرد: با توجه به عضویت شهرداری شیراز در هیئت‌ مدیره متروپلیس، در این اجلاس حضور پیدا کردیم.

وی به‌ ضرورت نقش دیپلماسی شهری اشاره و تصریح کرد: ظهور شهرهای جهانی، شهری شدن جهان و ایفای نقش شهرها در تحولات بین‌المللی به‌عنوان کانون نوآوری و تولید ثروت، دیپلماسی شهری را به یک ضرورت تبدیل کرده است.

شهردار شیراز با تأکید بر این نکته که دیپلماسی شهری تأمین‌کننده بسیاری از منافع مردم و شهرها محسوب می‌شود، افزود: شهرداری شیراز ضمن تأکید بر گسترش ارتباطات دوجانبه با سایر شهرهای جهان در قالب خواهر خواندگی و تفاهم‌ نامه‌های همکاری، اولویت بیشتری برای حضور فعال در سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی و تقویت ارتباطات شبکه‌ای قائل است.

اسدی اضافه کرد: در اجلاس سران شهری بیش از ۱۵۰۰ مدیر شهری از ۹۶ کشور جهان شرکت کردند.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از این اجلاس به نقش حکومت‌های محلی برای اقدامات زیست‌ محیطی با موضوع پایداری و تاب‌آوری شهری اختصاص داشت.

شهردار شیراز عنوان کرد: یکی دیگر از بخش‌های دیگر اجلاس نشست U20 یا همان شاخه شهری مرتبط با گروه ۲۰ بود.

اسدی با اشاره به ارتباط شیراز و عضویت آن در مترو پلیس از سال ۸۶، گفت: شیراز عضو هیئت‌مدیره مترو پلیس و تنها کلان‌شهر آسیایی عضو کمیته تدوین برنامه سه‌ساله مترو پلیس است.

وی اعلام کرد: مطالبه گری و کنشگری شهرداری شیراز در خصوص موضوع غزه و واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی در این اجلاس نیز موردتوجه قرار گرفت.

شهردار شیراز ادامه داد: در این اجلاس علاوه بر تشریح اقدامات شش ماه گذشته مترو پلیس، سه شهر دیگر عضو هیئت مترو پلیس شدند.

اسدی بابیان اینکه عضویت در مترو پلیس برای شهرهای بزرگ یک برند محسوب می‌شود، دیدار با شهردار سائوپائولو، شهردار داکار و دبیر کل مترو پلیس در حاشیه اجلاس را از سایر برنامه‌های هیئت اعزامی برشمرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه