English

آغاز رأی‌گیری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در فارس

مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در استان فارس همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

آغاز رأی‌گیری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در فارس
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، دومین مرحله از چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان فارس، همزمان با سراسر کشور، رأس ساعت ۸ امروز جمعه ۱۵ تیرماه در تمامی شعب استان آغاز شد.

بیش از ۳۵۰۰ صندوق اخذ رأی در استان فارس مستقر است و بیش از ۹۰ هزار نفر در قالب گروه‌های اجرایی، نظارتی و تأمین امنیت در برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری تلاش می‌کنند.

براساس اعلام ستاد انتخابات کشور سن رأی‌دهندگان باید ۱۸ سال تمام باشد و همه متولدین روز ۱۵ تیرماه سال ۱۳۸۵ و قبل از آن می‌توانند با همراه داشتن شناسنامه یا کارت ملی در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند.

رأی‌دهندگان فقط با ارائه شناسنامه جدید یا کارت ملی هوشمند می‌توانند رأی دهند؛ ضرب مهر در شناسنامه صورت نمی‌گیرد و احراز هویت با کد ملی خواهد بود.

افرادی که در مرحله اول انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری شرکت نکرده‌اند، هیچ مانعی برای شرکت در مرحله دوم ندارد و اگر کسی در مرحله اول در شهرستان دیگر یا خارج از کشور رأی داده، در مرحله دوم می‌تواند در هر شهر و مکانی در انتخابات شرکت کند و محدودیتی در این خصوص وجود ندارد.

گفتنی است؛ دور اول چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۸ تیرماه ۱۴۰۳ با ۴ نامزد مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف در سراسر کشور برگزار شد که مسعود پزشکیان با کسب ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۹۹۱ رأی و سعید جلیلی با ۹ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۲۹۸ رأی به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری راه یافتند.

شناسه نامزدهای راه‌یافته به مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به این شرح است:

مسعود پزشکیان- فرزند محمدعلی- شناسه‌ نامزد ۲۲

سعید جلیلی- فرزند محمدحسن- شناسه نامزد ۴۴

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه