English

امام جمعه موقت شیراز:

این نظام امانت است به فردی بسپارید که این امانت راحفظ کند

امام جمعه موقت شیراز با تاکید بر اینکه کسی را انتخاب کنید که اهل دین اهل شرعیت اهل انقلاب اهل اعتقاد کامل به نظام جمهوری اسلامی باشد، گفت: این نظام امانت است به فردی بسپارید که این امانت راحفظ کند.

این نظام امانت است به فردی بسپارید که این امانت راحفظ کند
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، حجت السلام و المسلمین ابوفاضل رضوی اردکانی امام جمعه موقت شیراز در خطبه های نماز جمعه این هفته شیراز اظهار داشت: امروز، روز مهمی است، روز حضور ارزشمند و سرنوشت ساز مردم و انتخاب اصلح است.خدا صریحا دستور می‌دهد که امانت را به اهلش دهید و حفظ امانت یک قانون است.

رضوی اردکانی با مطرح کردن این سوال که امانت شامل چه چیزهایی می‌شود، گفت: امانت عام شامل سرمایه مادی و معنوی است. اموال، ثروت، پست و مقام، مسئولیت‌ها، انسان‌ها، سرمایه‌های انسانی و... امانت هستند. وظیفه هر مسلمانی بدون استثنا این است که به امانت خیانت نکند. ‌

امام جمعه موقت شیراز اضافه کرد: اگر چه آنکه رای می‌دهد و چه آنکه رای می‌گیرد برای خدا باشد این مشکلات حل می‌شود خداوند مراقب اعمال ما است و سخنان را می‌شنود و کارهای ما را می‌بیند. 

وی ادامه داد: حفظ امانت و حکم عدالت حتی در جامعه‌های غیراسلامی هم زیربنای یک جامعه سالم و انسانی است و هیچ جامعه‌ای خواه مادی و خواه الهی، بدون این دو اصل سامان نمی‌گیرد. نظامی سامان می‌گیرد که این دو اصل رعایت شود.

رضوی اردکانی گفت: اگر در امانت کوتاهی کنیم خیانت در امانت است، در حقیقت ادای امانت حفظ حقوق همه مردم است و اگر عدالت نباشد سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.

وی حضور پای صندوق رأی را تأکید امام و مقام معظم رهبری دانست و افزود: اگر حضور امروز باشکوه باشد، هر کسی که رئیس‌جمهور شود مشروعیت بیشتری خواهد داشت. یک رأی هم مهم است، وظیفه مهم ما مشارکت قوی است یعنی حضور حماسی و دومین وظیفه ما انتخاب اصلح است این هم اصل قرآنی است.

امام‌ جمعه موقت شیراز گفت: برای انتخاب اصلح به اطرافیان فرد نگاه کنیم. این ملت سابقه درخشان دارد و در طول تاریخ عزت و شرافت داشته است و نباید به امید دشمنان قسم خورده اسلام عزت، شرف، استقلال و قدرتمان را نادیده بگیریم. این ملت امروز قدرتمند است.

امام جمعه موقت شیراز با تاکید بر اینکه کسی را انتخاب کنید که اهل دین اهل شرعیت اهل انقلاب اهل اعتقاد کامل به نظام جمهوری اسلامی باشد، گفت: این نظام امانت است به فردی بسپارید که این امانت راحفظ کند ‌.

رضوی اردکانی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه محرم و هفته امر به معروف و نهی از منکر در پیش است، گفت: مسئله حجاب یک واجب شرعی است. در نظام دینی و اخلاقی حفظ حرمت و شخصیت زنان و دختران واجب است و نباید بگذاریم در اثر بی‌مبالاتی به ورطه فساد یا فحشایی که در غرب وجود دارد کشیده شوند.

وی با اشاره به اینکه خانواده باید متین، باشخصیت، باحیا و باغیرت باشد و اسلام از ما خواسته که این را حفظ کنیم و طوری نباشد که به یک حکم واجب شرعی بی‌اعتنا باشیم، گفت: مسئله حجاب مهم است و باید به آن توجه کرد و مردم در سال ۱۳۱۴ شمسی در مسجد گوهرشاد خیلی شهید دادند برای کشف حجاب رضاخانی به عنوان روز عفاف و حجاب. حیا برای زن و غیرت برای مرد یک اصل فطری و انسانی است، آیا این بد است؟جمهوری اسلامی این را می‌گوید.

امام جمعه موقت شیراز گفت: مسئله امر به معروف و نهی از منکر مهم است و اصلا قیام امام حسین(ع) برای همین بود، در قرآن هم آیه زیاد داریم که در سوره آل عمران آیه ۱۰۴ فرموده است که حتما باید یک عده از شما دعوت کنند به خوبی‌ها و نهی از منکر کنند و رستگاران اینها هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه