English

امام جمعه شیراز:

مراسم شیرخوارگان حسینی، پیام‌رسان عاشورا است

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: مراسم شیرخوارگان حسینی، پیام‌رسان عاشورا است که امروز در سراسر کشور ایران و ۴۵ کشور دیگر برگزار شد و یک کار بین المللی به احترام طفل شیرخواره امام حسین(ع) برگزار شد.

مراسم شیرخوارگان حسینی، پیام‌رسان عاشورا است
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، آیت الله لطف‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در خطبه‌های نماز جمعه امروز، با بیان اینکه موضوع بحث ما در خصوص سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری و نظام جمهوری اسلامی در رابطه با برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی است، اظهار داشت: امسال آغاز عمل برنامه پنج ساله است و ما باید بتوانیم در ضمن این ۵ سال با تحقق بخشیدن به اهداف برنامه مشکلات کشور و مردم را حل کنیم، همین مشکلاتی که در انتخابات تمام کاندیدا‌ها می‌گفتند می‌خواهیم آنها را حل کنیم و باید یک کار اساسی در این زمینه صورت گیرد.

وی افزود: جبران این عقب ماندگی نیازمند یک رشد مستمر و پی در پی اقتصادی است و در هیچ یک از پنج سال برنامه هفتم نباید رشد منفی اقتصادی داشته باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در فارس با تاکید بر اینکه رشد هشت درصدی اقتصادی کشور باید محقق شود، گفت: با این رشد اقتصادی مسئله اشتغال و ازدواج جوانان نیز مرتفع می‌شود.

وی با اشاره به انتخاب رئیس جمهور منتخب از سوی مردم، افزود: مراسم تنفیذ و اعطای حکم چهاردهمین دوره‌ی ریاست جمهوری اسلامی ایران و آغاز بکار رسمی رئیس جمهور منتخب، یکشنبه ۷ مردادماه با حضور رهبر انقلاب اسلامی برگزار می‌شود و همه بایستی در چهارچوب قانون با ایشان همکاری کنند تا این اهداف محقق شود.

آیت الله دژکام ادامه داد: آنچه مسلم است در این انتخابات ما شاهد ارتقای مردم‌سالاری دینی در کشورمان بودیم. معمولا کسانی که در گروه‌های و دسته‌بندی‌های سیاسی خاصی هستند به این موضوع علاقه ندارند و آن را تحلیل نمی‌کنند، اما برای روحانیت به واسطه استقلال از جریان‌های سیاسی این موضوع مهم است.

آیت الله دژکام گفت: ایرانی‌ها یک تجلی بسیار ارزشمند از مردم‌سالاری دینی را در جلو چشم همه جهانیان به نمایش گذاشتند. مردم‌سالاری دینی در ایران وجود دارد. در ایران سبکی از انتخابات را به دنیا نشان می‌دهیم که در هیچ کجای دنیا نیست و مردم آگاهانه و انتخاب‌گرایانه دین را با رأی خود اجرا می‌کنند.

وی ادامه داد: مردم ایران اسلامی با مشارکت نزدیک به ۵۰ درصدی در انتخابات جمعه گذشته، تنها رئیس جمهور را انتخاب نکرد، بلکه سبک اداره کشور با مردم سالاری دینی را انتخاب کردند و خداوند نیز به این گام‌ها برای متصل شدن به امام زمان (عج) برکت می دهد. این یک قسمت کار انتخابات بود که معلوم است کشور در جهت فرهنگ سیاسی رو به پیش بوده است.

امام جمعه شیراز اعلام کرد: توقع ما از رئیس جمهور منتخب این است که در چارچوب قانون شکیبا باشد، برای تحقق اهداف اسلام و ایران بکوشد و سیاست‌های کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب را دنبال کند. تاکید رئیس جمهور منتخب بر دنبال کردن سیاست‌های کلی و برنامه هفتم توسعه جای امیدواری است.

امام جمعه شیراز در خصوص مراسم شیرخوارگان حسینی اظهار کرد: مراسم شیرخوارگان حسینی، پیام‌رسان عاشورا است که امروز در سراسر کشور ایران و ۴۵ کشور دیگر برگزار شد و یک کار بین المللی به احترام طفل شیرخواره امام حسین(ع) برگزار شد.

وی افزود: انصافا بایستی از همه کسانی که در این زمینه تلاش می کنند و زحمت می کشند، از گوشه روستاها تا شهرهای بزرگ تا کشورهای دیگر تشکر کنیم.به نظر می رسد همین که می گویند حجت بزرگ امام حسین(ع) در روز قیامت حضرت علی اصغر(ع) است را به نمایش می گذاریم. 

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: امروز به صهیونیست‌های غاصب می‌گوییم نکنید، آنهایی که این ظلم‌ها را کردن به جایی نرسیدند و شما هم به جایی نمی‌رسید.

وی با اشاره به حضور ۱۵۰ هزار مادر و کودک فارس در همایش شیرخوارگان حسینی، گفت: در این حرکت، تلاشی برای فرزندپروری نیز وجود دارد، چرا که امام زمان در هنگام ظهور، لشکر می‌خواهد. این حرکت برای ادامه دادن این حماسه حسینی ضرورت دارد و از هیأت هایی که حرکت می‌کنند و حضور اجتماعی و سیاسی خود حرکت می‌کند قدردانی میکنم.

آیت الله دژکام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه تاسوعا و عاشورا ویژه است و حرکت دسته جات بسیار کار مهمی است، عنوان کرد: بعضا ممکن است عزیزانی در ذهن داشته باشند در هیئتی سینه می زنند، گاهی از حیث کار فردی اشک برای امام حسین(ع) مستحب است اما واجب است نهضت امام حسین را ادامه دهیم و این دو مورد را با هم اشتباه نگیریم.

آیت الله دژکام گفت: در این چند شب از شروع ماه محرم شاهد حضور جوانان استان در مراسم سینه زنی‌ها و عزاداری‌ها بودیم که همه این جوانان، خود را سرباز امام حسین (ع) می‌دانند.

وی گفت: این حرکت برای ادامه دادن حماسه حسینی که انقلاب ما برخاسته از این حماسه بوده ضرورت دارد و از این جهت بنده تشکر می کنم از تک تک هیئاتی که حرکت می کنند و حضور اجتماعی و سیاسی خود را اعلام می کنند، ۹۴ درصد جوانان ما به کوری چشم آمریکا، صهیونیست غاصب و همه دشمنان اسلام و تشیع به پرچم امام حسین(ع) احترام می کنند و خود را سرباز لشکر اباعبدالله حسین (ع) می دانند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه