English

رییس سازمان بسیج علمی فارس اعلام کرد؛

تشکیل ۴۵ کارگروه نخبگان و ۱۰۰ پایگاه علمی در استان فارس

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر فارس گفت: در استان ۴۵ کارگروه نخبگان، بیش از ۱۰ مرکز رشد و نزدیک به ۱۰۰ پایگاه علمی تشکیل داده‌ایم که در تمام شهرستان ها مستقر هستند و فعالیت می کنند.

تشکیل ۴۵ کارگروه نخبگان و ۱۰۰ پایگاه علمی در استان فارس
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، مجید میکاییلی رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر فارس، امروز ۱ شهریور ماه در نشستی خبری گفت: نگاه ما این است که در استان در مسیر تولید علم بومی و پیشرفت علمی در حوزه‌های علوم تجربی، علوم انسانی، علوم روانشناختی و علوم آینده ساز، گام هایی برداریم.

میکائیلی اولویت اصلی سازمان بسیج علمی را حمایت، مشارکت، توسعه و راه‌اندازی هسته‌های فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان عنوان کرد و افزود: این اولویت، یک نگاه کنشگری علمی و یک حلقه میانی برای ارتباط گیری با دیگر دستگاه‌ها در استان محسوب می‌شود.

وی اظهار کرد: کمک به ایجاد تحول در محتوای علوم انسانی با استفاده از ظرفیت های نخبگی استان، ایجاد، توسعه و شبکه سازی هسته‌های علمی مساله محور دانشجویی در زمینه نقش آفرینی در چرخه حل مساله  و هم افزایی ظرفیت های علمی و مردمی برای تحقق اقتصاد دانش بنیان، از جمله مباحثی است که در این سازمان دنبال می کنیم.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر فارس گفت: در استان ۴۵ کارگروه نخبگان، بیش از ۱۰ مرکز رشد و نزدیک به ۱۰۰ پایگاه علمی تشکیل داده‌ایم که در تمام شهرستان ها مستقر هستند و فعالیت می کنند.

میکائیلی افزود: ما در این کارگروه‌ها هم به تولید مساله و هم حل مساله و هم به جهت دهی پژوهش‌ها و پایان نامه‌های دانشجویی به سمت حل مسائل استان و ایجاد بانک اطلاعاتی، ظرفیت ها و فرصت های موجود در استان در زمینه های مختلف می پردازیم.

او ادامه داد: ذائقه امروز مردم به سمت مباحثی مانند هوش مصنوعی و خانه های هوشمند افزایش یافته و سعی کرده‌ایم در این مجموعه و مراکز علمی که در شهرستان ها داریم جاذبه‌های علمی را در مساجد، مدارس، دانشگاه‌ها و محله‌ها برای ورود افرادی که به ما مراجعه کنند ایجاد کنیم.

وی همچنین به فعالیت مجتمع علم و فناوری اسوه اشاره کرد و افزود: در این مرکز فراتر از یک مرکز رشد فعالیت های مختلفی را دنبال می کنیم.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر فارس با بیان اینکه سه اقدام را نیاز سازمانی خود می‌دانستیم که با همکاری مسئولان استانی دنبال کردیم، تشکیل شورای هماهنگی اقتصاد دانش‌بنیان در سطح استان برای حل مشکلات شرکت‌ها و هسته‌ها، راه‌اندازی بانک اطلاعاتی و نیازهای فناورانه استان و شبکه‌سازی نخبگان و فعالان دانش‌بنیان را ۳ اقدام مدنظر برشمرد.

میکائیلی افزود: یکی از طرح‌های کلانی که در سطح سازمان دنبال می‌کنیم طرح نخبه پروری تحت عنوان طرح شهید احمدی روشن است که در قالب آن ظرفیت‌ها و استعداد‌های مختلف در محلات و مساجد را شناسایی کنیم و هویت بخشی و ایجاد شبکه و انگیزه بخشی به مجموعه‌های مردمی آغازگر، نوپا و الگونمایی را در سطح استان داشته باشیم.

وی با تصریح بر اینکه در مجموعه‌های نوپا ما به دنبال چرخه نخبه پروری هستیم که در هر مجموعه‌ای در محلات شکل دهیم، گفت: طرح دیگری که در سازمان جاذبه ایجاد می‌کند طرح نیازمحور باقرالعلوم است که به ساماندهی نیازمحور شبکه عظیم بسیج مردمی حول نیاز‌های انقلاب اسلامی در حوزه فنی و مهندسی می‌پردازد.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر فارس افزود: در این طرح، بسیج با استفاده از ظرفیت اقشار بسیج و محلات به شناسایی نیازهای فناورانه صنایع استان پرداخته و بر اساس نیازها اقدام به ایجاد هسته‌های فناور و رشد آن‌ها تا مرحله دانش‌بنیانی کرده و به این هسته‌ها در قالب طرح‌های حمایتی کمک‌های بلاعوض از یک میلیون تا ۶۱۰ میلیون تومان می‌شود.

میکائیلی همچنین طرح مسئله محور شهید شهریاری را از دیگر اقدامات این سازمان برشمرد و افزود: در این طرح به ساماندهی مسئله‌محور شبکه عظیم بسیج مردمی حول ‌مسایل انقلاب اسلامی با ۲۰ درصد حمایت و ۸۰ درصد منابع کارفرمایان تحقیقاتی می‌پردازیم و آن را در قالب قرارگاه جهاد علمی در دانشگاه‌ها دنبال می‌کنیم.

سجاد اکبرپور معاون نوآوری سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر فارس هم گفت: یکی از چالش هایی که فعالان حوزه علمی و فنی با آن مواجه هستند، بازاریابی، بازارسازی و معرفی محصول است.

وی فن بازار سازمانی را از نیازهای زیست بوم دانش بنیان فارس دانست و افزود: ما اولین فن بازار سازمانی فارس را در سازمان پژوهشی استان راه اندازی کردیم.

وی ادامه داد: بخش فن بازار شرکت های دانش بنیان، نوآور، فناور سراسر استان که در مسیر دانش بنیان، نوآوری و فناوری حرکت کند محصولات آنها توسط فن بازار به دستگاه‌های دولتی و مجموعه‌های خصوصی معرفی می‌شود.

او اظهار کرد: یک چالش اساسی شرکت های دانش بنیان عدم ارائه و بازاریابی مناسب برای محصولاتشان است و این چالش باعث شده که از مجموع ۳۶۰ شرکتی که در استان داریم کمتر از ۴۰ شرکت اشتغالزایی آنها ۲ رقمی باشد.

اکبرپور گفت: در این حوزه با راه اندازی بخش فن بازار سعی کرده‌ایم که کمک کننده باشیم و این بخش نیز به شکل هفتگی فعالیت‌های جدیدی را به مجموعه فعالیت های خود اضافه می کند تا بتواند اثرگذاری بهتری داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه