English

وزیر کشور:

پروژه های نیمه تمام سریعا تعیین تکلیف شود

وزیر کشور با بیان اینکه کشور دیگر فرصت آزمون و خطا ندارد، تاکید کرد که پروژه های نیمه تمام سریعا تعیین تکلیف شود.

پروژه های نیمه تمام سریعا تعیین تکلیف شود
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، اسکندر مومنی وزیر کشور روز پنجشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی فاز دوم و سوم بزرگراه شهید آیت الله رئیسی در شیراز ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ(ع) گفت: امروز ایران اسلامی بیش از هر زمان دیگری نیازمند وفاق ملی است که با تدبیر رییس جمهوری گام اول آن در تشکیل دولت وفاق ملی و اعتماد مجلس به تمامی اعضای کابینه برداشته شد.

مومنی افزود: این آغاز کار است و برای تحقق همبستگی ملی و پیشرفت همه جانبه مولفه‌های دیگری هم نیاز است که یکی از مهمترین آن کارآمدی و خدمت به مردم است و همه مسئولان باید تلاش کنند که زندگی روزمره و کاری مردم با آرامش همراه باشد.

وی تصریح کرد: همه باید در رفع مشکلات مردم و بهبود معیشت زندگی آنها تلاش کنیم و در عین حال حفظ کرامت همه هموطنان با هر قومیت و تفکری نیز واجب است.

وزیر کشور در بخش دیگری از اظهاراتش با تاکید بر تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه تمام و راکد، گفت: کشور دیگر فرصت آزمون و خطا ندارد و منابعی که با وجود تحریم و مشکلات به سختی به دست می‌آید و تبدیل به پروژه های نیمه تمام می شود و روی خاک می‌ماند، ناامنی ذهنی برای مردم به وجود می آورد و همچنین کارآمدی مسئولان را نیز زیر سوال خواهد برد.

مومنی تاکید کرد: طی ادوار گذشته شاهد بوده ایم که عمدتا خدمات در شهرهای بزرگ و یا مناطق خاص متمرکز شده بود که باید این رویه اصلاح شود و رعایت عدالت و فرصت های برابر برای همه مردم و مناطق مختلف باید در دستور کار دستگاه های خدمات رسان بویژه مدیریت شهری باشد.

وی یکی از مشکلات بزرگ کشور را پروژه های نیمه تمام دانست و گفت: پروژه ها در سه سطح شامل نیمه تمام، جاری و در حال تکمیل تقسیم می شود؛ ولی برخی راکد و بخشی دیگری نیز سالها تعطیل و فراموش شده است که باید این پروژه ها دسته بندی و اولویت بندی شود.

وزیر کشور اظهار کرد: بعضی پروژه ها درصد پیشرفت بالایی دارند و نیازمند اندک اعتباری برای بهره برداری است که باید به جد دنبال و تعیین تکلیف شود و برخی دیگر در سطح محلات می تواند سریع تر تعیین تکلیف شود.

وی ضمن قدردانی از دست اندرکاران برای افتتاح طرح های عمرانی امروز گفت: در خصوص طرح هایی که قرار است عملیات اجرایی آن آغاز شود، از معاون عمرانی دو سوال کردم، اول اینکه آیا منابع آن پیش بینی شده ؟ و دیگر اینکه در موعد مقرر پروژه به پایان می رسد یا کلنگ زده می شود و به بقیه پروژه های نیمه کاره ملحق می شود؟ که گفتند هم منابع تامین شده و هم در موعد مقرر به پایان می رسد. 

وزیر کشور در ادامه گفت که بنده با این دو شرط در اینجا حضور یافتم و گفتم اگر پروژه ها در موعد مقرر به پایان نرسد، باید پاسخگو باشند. 

در این آیین، با حضور وزیر کشور ۶۶ پروژه با اعتبار ۱۲ هزار میلیارد تومان افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه