English

دبیر سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی خبر داد؛

برگزاری دو نمایشگاه ملی آثار کمتر شناخته‌ شده ایران و صنایع‌ دستی در شیراز

دبیر سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی از برگزاری دو نمایشگاه آثار کمتر شناخته‌ شده ایران باستان با همکاری موزه ملی و نمایشگاه ملی صنایع‌ دستی فاخر ایران در حاشیه برگزاری جشنواره میراث فرهنگی و اجرای شب‌های فرهنگی کشورهای ایتالیا و گرجستان در شیراز خبر داد.

برگزاری دو نمایشگاه ملی آثار کمتر شناخته‌ شده ایران و صنایع‌ دستی در شیراز
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، علیرضا تابش، در جلسه هماهنگی سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی در شیراز، با اشاره به اینکه اهداف این جشنواره در شعار آن نهفته است گفت: این جشنواره در سال نخست با شعار "ایران میراث جهانی" کار خود را آغاز کرد و این پیام را مخابره کرد که جهانیان بدانید که کل سرزمین ایران میراث جهانی است و جای‌جای وطن ما میراثی بین‌المللی است.

دبیر سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی بر نقش هنرمندان به‌عنوان اصلی‌ترین عنصر برای حفظ میراث فرهنگی تأکید کرد و گفت: امسال جشنواره با شعار "ایران ما میراث ما، میراث ما ایران ما" کار خود را آغاز کرده است که مفهومی عمیق در خود جای‌ داده است.

تابش با اشاره به اینکه سعی شده است عمق نگاه ما در شعارهای این جشنواره متبلور شود، گفت: شعار جشنواره به‌گونه‌ای است که هنرمندان ما بتوانند با تفکر به آن به خلق آثار بپردازند.

او افزود: یک تمدن چند هزارساله پشتوانه دیپلماسی ما است و تمام مسئولان ما با سوگند به قانون اساسی بر حفظ میراث فرهنگی ایران اسلامی سوگند می‌خورند و در این مسیر همه ما مسئول هستیم.

دبیر سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی گفت: انتظار ما از شهرداری شیراز این است که در تبلیغات شهری توجه بیشتری به حفظ میراث فرهنگی داشته باشد و به‌صورت خلاقانه بخشی از ارزش‌ها را در قالب‌های مختلف در گوشه گوشه شهر به تصویر بکشند.

تابش از هنرمندان دعوت کرد تا آثار خود را در این جشنواره ثبت کنند و با اشاره به اینکه بخش ملی تا ۳۰ شهریورماه و بخش ویژه شیراز تا ۱۵ مهرماه فرصت دارد از دبیرخانه این جشنواره در شیراز خواست تا اقدام به برگزاری مانور جشنواره پیش از موعد کند و نقش و سهم ادارات در این جشنواره را مشخص کنند تا شاهد برگزاری جشنواره‌ای فاخر به میزبانی شیراز باشیم.

 

اجرای شب‌های فرهنگی کشورهای ایتالیا و گرجستان در شیراز 

هاجر عسکری مدیر پایگاه بافت تاریخی شیراز در این جلسه، گفت: پایگاه بافت تاریخی شیراز با همکاری اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس رویدادهایی با عناوین مختلف در حوزه ملی و بین‌المللی در شیراز برگزار خواهد کرد.

وی از برگزاری شب‌های فرهنگی دو کشور ایتالیا و گرجستان در شیراز خبر داد و گفت: این رویدادهای فرهنگی در واقع  جزیی از پیش رویدادهای سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی است که با حضور رایزنان فرهنگی سفارتخانه‌های دو کشور مذکور در شیراز برگزار می‌شود

مدیر پایگاه بافت تاریخی شیراز به برگزاری برنامه میراث بانان آینده با همکاری آموزش‌ و پرورش و دستگاه‌های مرتبط و همچنین معرفی پدیده نوآور باستان‌شناسی فارس در سایت باستان‌شناسی تل آجری به‌عنوان رویدادی بین‌المللی اشاره کرد.

عسکری در ادامه به رونمایی از کتاب قصر ابونصر به‌عنوان یکی از برنامه‌های مهم در سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی به میزبانی شیراز پرداخت و گفت: معرفی اماکن تاریخی و مفاخر شیراز و فارس یکی از اولویت‌های فارس در برگزاری این جشنواره است که رونمایی از این کتاب در همین راستا انجام می‌شود.

مرور آثار بین‌المللی تخت جمشید و برگزاری کارگاه مرمت آثار تاریخی و چندین رویداد فرهنگی دیگر از جمله برنامه‌ها و پیش رویدادهایی بود که مدیر پایگاه‌های میراث فرهنگی استان فارس نیز به آن اشاره کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه