English

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد:

تولید بیش از ۳۰۰ هزار تن محصول جو در مزارع فارس

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از تولید ۳۲۹ هزار و ۱۹۲ تن محصول جو در سطح ۱۵۶ هزار و ۹۸۹ هکتار مزارع این استان خبر داد.

تولید بیش از ۳۰۰ هزار تن محصول جو در مزارع فارس
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، مجتبی دهقان‌پور، رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه برداشت جو در استان فارس از فروردین ماه آغاز شد و تا مرداد ماه ادامه داشت، افزود: این میزان تولید از ۹۵ هزار و ۸۰۰ هکتار جو آبی و ۱۰۷ هزار هکتار جو دیم در اراضی استان فارس برداشت شده که از این نظر حائز رتبه چهارم کشور شدیم.

این مقام مسئول،  جو را یک محصول استراتژیک عنوان کرد و گفت: برداشت محصول به صورت کاملا مکانیزه و توسط ۸۷۰ دستگاه کمباین انجام می‌شود.

دهقان‌پور خاطرنشان کرد: بخشی از آبیاری مزارع جو آبی به صورت بارانی و تیپ انجام می‌شود که باعث صرفه‌جویی ۲۰ درصدی منابع آبی شده است.

وی به موارد مصرف جو در استان فارس پرداخت و گفت: عمده محصول جو تولیدی به مصرف دامداری‌های استان می‌رسد و بخشی نیز به عنوان بذور خود مصرفی برای کشت سال آینده کشاورزان مورداستفاده قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به اقدامات انجام‌شده در زمینه افزایش عملکرد محصول اشاره کرد و گفت: استفاده از ارقام جدید گواهی‌شده جو مقاوم به شرایط شوری و خشکی، تأمین کودهای پایه موردنیاز، افزایش ضریب مکانیزاسیون با تأمین ادوات و دستگاه‌های موردنیاز کشاورزان به کمک تسهیلات بانکی کم‌بهره و آموزش کشاورزان از دلایل افزایش عملکرد در محصول جو است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه