English

از ابتدای سال جاری تاکنون:

۱۵۶ پروانه بهره برداری موسسه درمانی خصوصی در فارس صادر شده است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، پروانه بهره برداری ۱۵۶ موسسه درمانی در بخش خصوصی از سوی اداره ارزیابی و صدور پروانه های این معاونت صادر شده است.

۱۵۶ پروانه بهره برداری موسسه درمانی خصوصی در فارس صادر شده است
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، مهرداد شریفی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر حمایت از کارآفرینی و توسعه اشتغال در بخش سلامت، گفت: با توجه به وجود ظرفیت های بیشمار در حوزه سلامت فارس، بستر ایجاد اشتغال و کارآفرینی در این حوزه، فراهم است.

او با اشاره به اینکه فعالیت هر مرکز یا موسسه درمانی بدون مجوزهای لازم، قانونی نیست و از فعالیت آنها جلوگیری می شود، افزود: توسعه اشتغال در بخش سلامت، در چهارچوب قانون و مقررات و با بهره گیری از ظرفیت های بخش خصوصی در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در حال انجام است.

شریفی با بیان اینکه صدور پروانه های بهره برداری این موسسه ها در اداره ارزیابی و صدور پروانه های معاونت درمان انجام می شود، ادامه داد: وظیفه این اداره، قانونمند کردن فعالیت مراکز و موسسات درمانی از طریق صدور پروانه های مربوطه و انطباق آنها با قوانین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

او با اشاره به اینکه تمامی فرایندهای مرتبط با صدور، موافقت اصولی و پروانه بهره برداری و فرآیندهای مربوط به تغییرات موسسات تنها از طریق سامانه «صدور پروانه ها و مدیریت اطلاعات موسسات» وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام می شود، افزود: علاوه بر موافقت اصولی و صدور پروانه بهره برداری، تمامی فرایندهای موسسات پزشکی پروانه دار از جمله درخواست بهره برداری، تغییر مسوول فنی و موسس، ابطال پروانه موسسه، تعطیلی موقت موسسه، تغییر نشانی و کارکنان، تمدید پروانه بهره برداری، مسوول فنی و درخواست بهره برداری بخش جدید، تنها با سامانه یاد شده انجام می شود.

معاون درمان دانشگاه با بیان اینکه این سامانه ابزار نظارتی مهمی بر شیوه صدور پروانه های بهره برداری و عملکرد کمیسیون ماده ۲۰ به عنوان نهاد قانونی مستقر در دانشگاه است، عنوان کرد: نظارت، ابزاری قدرتمند در راستای ارتقای کیفیت خدمات درمانی و کاهش وقایع ناخواسته در امور درمانی است.

به گفته شریفی متقاضیان می توانند برای اطلاع از فرآیند نام نویسی و یا ارسال درخواست به سامانه صدور پروانه ها به نشانی http://parvaneh.behdasht.gov.ir  مراجعه کنند.

این مقام مسوول در دانشگاه یادآور شد: با توجه به پراکندگی جمعیتی در استان و نیاز مردم به دریافت خدمات پزشکی، توسعه ارائه خدمات درمانی در تمامی ابعاد لازم به ویژه تجهیزات پزشکی در سراسر استان، در دستور کار مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز قرار دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه