English

در آستانه بازگشایی مدارس:

۳ جشن غنچه ها، شکوفه ها و جوانه ها در فارس برگزار می شود

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: در آستانه بازگشایی مدارس از دوشنبه ۲۶ تا چهارشنبه ۲۸ شهریور ماه سه جشن پیاپی، غنچه ها، شکوفه ها و جوانه ها ویژه نونهالان، پیش دبستانی ها و دانش آموزان پایه هفتم در سراسر فارس برگزار می شود.

۳ جشن غنچه ها، شکوفه ها و جوانه ها در فارس برگزار می شود
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، فرشید قاسمی مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس در آستانه بازگشایی مدارس، در سفر کوتاه به شهرستان فسا و در دیدار با مدیران مدارس شهر فسا، ششده و قره بلاغ و شیبکوه این شهرستان اظهار کرد: هر چه موجودات در عالم هستی بالاتر می روند نیازهایشان نیز افزایش می یابد لذا هنگامی انسان معلم می شود نیازهایش بیشتر می شود و اگر به مدیریت برسد قطعا نیازش بیشتر از قبل می شود.

وی افزود: اولین نیازی که همه ما مدیران در جستجوی آن هستیم نیاز به دین باوری، معنا پروری، دین پژوهی و تفکر فلسفی است.

قاسمی، ارتباط و تعامل، کیفیت بخشی و ... را از جمله نیازهای یک مدیر برشمرد و عنوان کرد: یک مدیر با برنامه ریزی و فعالیت هایش، برخی نیازها را برطرف می سازد لذا راه اندازی پنل های اخلاقی می تواند برخی نیازها را در دانش آموزان برآورده سازد.

وی ادامه داد: هر گاه فعالیت های مدیر همراه با فطرت باشد، آثارش بی بدیل و ماندگار خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس تصریح کرد: در سال جدید تحصیلی تصمیم داریم قبل از شروع مدارس، مسابقات پژوهشی را در بین معلمان برگزار کنیم و سوالاتی را با مضامین مختلف ساحت های سند تحول بنیادین مانند؛ چگونه می توان مدرسه ای خلاق داشته باشیم چگونه نماز جماعت را پر رنگ تر کنیم چگونه معدل دانش آموزان را افزایش دهیم و ... را موضوع این رقابت قرار دهیم.

وی با اشاره به پژوهشی که رشد مداوم مغز را تایید می کند، ادامه داد: خوب دشمن عالی است، هرگاه مدیری به خود لقب خوب داد این موضوع او را از رسیدن به عالی باز می دارد.

قاسمی با ارائه آمار و ارقامی از پروژه مهر خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی های انجام شده، امسال در اول مهرماه هیچ کلاسی بدون معلم نخواهیم داشت در هفته جاری نیز تجهیزاتی به هنرستان های و سایر مدارس استان ارسال می شود.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش فارس با کسب ۵ رتبه تک رقمی از جمله اول زبان های خارجی، دوم هنر و سه رتبه تک رقمی در کنکور در سهمیه منطقه یک از حیث تعداد رتبه پنجم کشور را کسب کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: در آستانه بازگشایی مدارس از دوشنبه ۲۶ تا چهارشنبه ۲۸ شهریور ماه سه جشن پیاپی، غنچه ها، شکوفه ها و جوانه ها ویژه نونهالان ، پیش دبستانی ها و دانش آموزان پایه هفتم در سراسر فارس برگزار می شود.

وی اضافه کرد: آشنایی با سند تحول بنیادین، آشنایی با روش های بودجه ریزی، آشنایی با شیوه های های تربیتی عبادی و اخلاقی، آشنایی با روش های ارتباط با دیگران، آشنایی با شیوه های تدریس و ...، از جمله مهارت هایی است که مدیران باید برای ارتقای آموزشی و تربیتی دانش آموزان باید آن را فرا گیرند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه