English

معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد؛

ارائه نزدیک به ۵۰۰ هزار خدمت خطر سنجی سکته های قلبی و مغزی

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه سکته های قلبی عروقی، شایعترین علل مرگ و میر در اغلب جوامع بشری هستند، از ارائه ۴۹۸ هزار و ۹۶ خدمت خطر سنجی سکته های قلبی و مغزی از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد.

ارائه نزدیک به ۵۰۰ هزار خدمت خطر سنجی سکته های قلبی و مغزی
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، عباس رضاییان زاده معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن بیان اینکه خطرسنجی سکته های قلبی عروقی بخش مهمی از برنامه «ایراپن» است، افزود: خطر سنجی، یکی از راهکارهای مناسب در تخمین میزان احتمال بروز سکته های قلبی مغزی طی ۱۰ سال آینده است و به افراد کمک می کند تا با شناخت عوامل خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی، احتمال بروز آن ها را کاهش دهند.

او ادامه داد: در این فرایند، افراد دارای عامل خطر بروز سکته قلبی و مغزی شامل اضافه وزن و چاقی، مصرف دخانیات، کم تحرکی، ابتلا به دیابت، فشار خون و چربی خون شناسایی شده و در یک چرخه مراقبتی برای حذف یا مدیریت عامل خطر قرار می گیرند.

رضاییان زاده اعلام کرد: بر همین اساس از ابتدای سال بیش از ۴۲ هزار نفر با ریسک بالای ۱۰ درصد، ۴۲ هزار نفر با احتمال اختلال لیپید، پنج هزار نفر مشکوک به ابتلا به فشار خون، پنج هزار و ۳۰۰ نفر مشکوک به ابتلا به دیابت، ۸ هزار نفر بیمار مبتلا به فشار خون با کنترل نامطلوب و ۲۳ هزار نفر با کنترل نامطلوب دیابت در طی این فرایند شناسایی شده اند.

معاون بهداشت دانشگاه با تاکید بر اینکه ممکن است فردی چندین عامل خطر را همزمان داشته باشد، افزود: تمام سعی حوزه معاونت بهداشت دانشگاه بر این است که افراد شناسایی شده توسط بهورز، مراقب سلامت، پزشک خانواده و کارشناس تغذیه و سلامت روان در چرخه مراقبتی قرار گیرند.

او اضافه کرد: خطرسنجی سکته های قلبی عروقی از سوی مراقبان سلامت و بهورزان در مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت انجام می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه