English

سرپرست جهاد کشاورزی شیراز خبر داد؛

ممنوعیت جابجایی کلنی های زنبور عسل در طول آمارگیری زنبورستان ها

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز از ممنوعیت جابجایی کلنی های زنبور عسل در طول عملیات میدانی آمارگیری زنبورستان ها خبر داد و گفت: سرشماری سراسری زنبورستان ها همزمان با تمام نقاط کشور از هفتم تا نوزدهم مهر ماه آتی در این شهرستان انجام خواهد شد.

ممنوعیت جابجایی کلنی های زنبور عسل در طول آمارگیری زنبورستان ها
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، محمد میرزایی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شیراز با اذعان به اینکه هماهنگی لازم به جهت ممنوعیت جابجایی کلنی های زنبور عسل در بازه زمانی مذکور با نیرو های انتظامی انجام می شود، تصریح کرد: از طریق صدا و سیما، رسانه های محلی و تشکل های زنبورداری اعمال محدودیت ها در حال اطلاع رسانی است. 

این مقام مسئول با بیان اینکه با توجه به اهمیت موضوع، در بازه زمانی مقرر سرشماری، مسئولیت آمارگیری از زنبورستان ها بر عهده کارشناسان پهنه ی مراکز جهاد کشاورزی خواهد بود، اظهار کرد: عملیات سرشماری در چهار مرکز داریون، حومه، ارژن، سیاخ دارنگون و در  ۲۵ پهنه ی کشاورزی این شهرستان اجرایی می شود. 

میرزایی با اشاره به اینکه در طرح سرشماری زنبورستان ها اطلاعات تمامی زنبورداران متقاضی شرکت در آمارگیری با هر تعداد کلنی زنبورعسل و حتی فاقد شناسنامه الکترونیکی باید ثبت شود، ابراز کرد: واحد ها و شرکت های تولیدی پرورش زنبور عسل متقاضی شرکت در آمار گیری نیز امکان ثبت به عنوان زنبوردار حقوقی را دارند. 

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شیراز با تاکید بر اینکه زنبورداران متقاضی شرکت در سرشماری باید نسبت به تکمیل فرم درخواست سرشماری در مراکز جهاد کشاورزی اقدام نمایند، افزود: زنبورداران مستقر در محدوده این شهرستان تا پیش از آغاز عملیات میدانی آمارگیری نسبت به ارائه درخواست خود اقدام کنند. 

میرزایی با اذعان به اینکه داشتن آمار و اطلاعات دقیق از وضعیت کمی و کیفی هر بخش برای برنامه‌ریزی و سیاستگذاری مطلوب ضروری است، گفت: جمع آوری آمار و اطلاعات دقیق به منظور مدیریت زنبورستان ها به دلیل نقش ویژه ی زنبور عسل در گرده ‌افشانی محصولات زراعی و باغی و توسعه پایدار بخش کشاورزی حائز اهمیت است.

به گفته وی؛ در سرشماری سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۹۲ زنبورستان با ۳۰ هزار و ۲۵۲ کلنی زنبور عسل و تولید بیش از ۲۳۹ تن عسل در شهرستان شیراز آمارگیری شده است که تعداد ۱۷۴ زنبورستان با ۲۵ هزار و ۷۷۷ کلنی غیر مهاجر و بومی این شهرستان بوده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه