English

بیش از ۱۶۰۰ جلد کتاب، به کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه شیراز اهدا شد

در یک اقدام خیرخواهانه بیش از ۱۶۰۰ جلد کتاب چاپی به کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه شیراز اهدا شد.

بیش از ۱۶۰۰ جلد کتاب،  به کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه شیراز اهدا شد
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، فرزانه عفیفیان رئیس کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه شیراز از اهدای ۴ نسخه کتاب خطی، ۵ نسخه کتاب چاپ سنگی و سربی، ۴ جلد قرآن کریم چاپی نفیس، ۱۴ مجموعه آثار خوشنویسی نفیس و ۱۶۴۲ کتاب چاپی به کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه خبر داد.

عفیفیان توضیح داد: خانواده مرحومه فتان رضوی‌زاده، در اقدامی خیرخواهانه کتابخانه شخصی وی را به کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه شیراز اهدا کردند. کتاب صحیفه سجادیه به زبان عربی (۱۲۳۶ ه.ق)، به کتابت ابن ابی تراب، قدیمی‌ترین کتاب این مجموعه‌ی اهدایی است و کتاب‌های اهدایی عمدتاً در حوزه‌ی موضوعی عرفان، زبان و ادبیات فارسی، دیوان شاعران نامدار فارسی و تاریخ ایران و جهان است.

وی  اضافه کرد: نسخ خطی و چاپ‌های سنگی و سربی اهدایی نیاز به مرمت و صحافی دارند که پس‌از مرمت و صحافی و انجام خدمات فنی در گنجینه‌ی مربوطه نگهداری می‌شوند.

رئیس کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه شیراز گفت: در موزه‌ی کتابخانه، بالغ‌بر ۲۶۰۰ کتاب خطی و چاپ سنگی و سربی وجود دارد. کتاب‌های چاپی نیز با توجه به نوع کتاب به لحاظ نفاست، مرجع یا امانی بودن زبان و غیره مطابق با خط‌مشی کتابخانه پس‌از انجام خدمات فنی به مخازن مربوطه انتقال داده می‌شود.

گفتنی است، مرحومه فتان رضوی‌زاده (۱۴۰۰ ـ ۱۳۲۰ ه.ش) شخصیتی فرهنگی بوده که طی سال‌های ۱۳۴۰_۱۳۷۵ در دبیرستان زینبیه (ناظمیه سابق) به‌ عنوان دبیر ادبیات مشغول به فعالیت بوده‌اند.

به شکرانه‌ی سخاوت و مناعت خانواده مرحومه فتان رضوی‌زاده در انجام این کار خداپسندانه، تندیسی به‌رسم یادبود تقدیم خانواده رضوی‌زاده شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه