English

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان:

برداشت ذرت در بیش از ۷۴ هزار هکتار مزارع فارس ادامه دارد

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: برداشت ذرت دانه ای و سیلوئی از سطح ۷۴ هزار و ۵۴۰ هکتار از مزارع استان فارس در حال انجام است.

برداشت ذرت در بیش از ۷۴ هزار هکتار مزارع فارس ادامه دارد
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، مهدی صادقی مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان، امروز ۱۰ مهرماه با بیان اینکه برداشت محصول از اواسط شهریور ماه آغاز شده و تا اوایل بهمن ماه ادامه خواهد داشت، افزود: در سال زراعی گذشته ۲۰ هزار و ۴۴۰ هکتار ذرت دانه ای و ۵۴ هزار و ۱۰۰ هکتار ذرت سیلوئی در مزارع استان فارس کشت شد.

به گفته این مقام مسئول؛ تاکنون ۹۰ هکتار ذرت دانه ای و ۶ هزار و ۸۰۰ هکتار ذرت سیلوئی از مزارع استان فارس برداشت شده که عملکرد ذرت دانه ای ۱۰ تن در هکتار و ذرت سیلوئی ۶۳ تن در هکتار است.

وی افزود: پیش بینی می شود از این مزارع بیش از ۲۰۴ هزار و ۴۰۰ تن ذرت دانه ای و بیش از سه میلیون و ۴۱۰ هزار تن ذرت سیلوئی تولید شود.

صادقی تصریح کرد: بیشترین ارقام کشت شده ذرت شامل رقم های ۷۰۴، ۷۰۳، ماکسیما، گلادیوس، سیمون و BC۶۷۸، والبوم، کوردونا و مای است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه محصول برداشت شده به عنوان خوراک دام و طیور در سطح استان فارس و استان های همجوار مورد استفاده قرار می گیرد، گفت: ذرت از جایگاه ویژه ای در تغذیه دام و طیور برخوردار است که می تواند تاثیر بسزایی در خودکفایی محصول و عدم خروج ارز از کشور و واردات این نهاده شود. 

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان فارس خاطر نشان کرد: با هدف آشنایی کشاورزان با ارقام جدید و زودرس و روش های بهینه مصرف آب، طرح مقایسه ارقام در هشت شهرستان، طرح تغذیه در سه شهرستان، طرح تراکم بوته در دو شهرستان و کشت نشایی در دو شهرستان اجرا و در پایان برداشت محصول، نتایج آن در اختیار بهره برداران این حوزه قرار خواهد گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه