English

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد؛

بیش از ۴۵۰۰ کودک ۶ تا ۵۹ ماهه فارس زیر چتر برنامه حمایت تغذیه ای

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از اجرای برنامه حمایت تغذیه ای مبتنی بر آزمون وسع با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ کودک مبتلا به سوء تغذیه در خانوارهای نیازمند زیرمجموعه دانشگاه خبر داد.

بیش از ۴۵۰۰ کودک ۶ تا ۵۹ ماهه فارس زیر چتر برنامه حمایت تغذیه ای
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، عباس رضاییان زاده معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن بیان اینکه سوء تغذیه یکی از مشکلات تغذیه ای شایع در کودکان زیر پنج سال است، گفت: سوء تغذیه پیامدهای نامطلوب بسیاری در رشد و تکامل مغزی و جسمی، سیستم ایمنی بدن و افت تحصیلی کودک به جا می گذارد.

او افزود: از علل بروز سوء تغذیه کودکان می توان به فقر، ناامنی غذایی، بی سوادی، بیکاری، ناآگاهی های تغذیه ای، الگوی تغذیه نامناسب، دسترسی نداشتن به خدمات بهداشتی، اپیدمی بیماری های عفونی اشاره کرد.

رضاییان زاده، شناسایی، طراحی و اجرای مداخلات موثر در راستای کاهش شیوع سوء تغذیه را ضروری دانست و ادامه داد: برنامه حمایت تغذیه ای از سال گذشته با مشارکت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با هدف بهبود وضعیت رشد و کاهش سوء تغذیه در کودکان ۶ تا ۵۹ ماهه و همچنین هدفمند سازی یارانه ها تقویت شده است.

او ادامه داد: در این برنامه، کودکان واجد شرایط پس از پایش رشد توسط مراقبان سلامت و بهورزان شناسایی و پس از بررسی نمودارهای رشد از سوی کارشناسان تغذیه در مراکز خدمات جامع سلامت به ستاد مراکز بهداشت شهرستان ها معرفی می شوند.

این مقام مسوول در دانشگاه ادامه داد: از ابتدای سال بیش از ۹ هزار کودک ۶ تا ۵۹ ماهه به وزارت بهداشت اعلام شد که پس از بررسی استحقاق کودکان شناسایی شده توسط پایگاه اطلاعات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و انجام آزمون وسع سرپرست خانوار، بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ کودک ۶ تا ۵۹ ماهه مبتلا به سوءتغذیه واجد شرایط زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز تایید شد.

رضاییان زاده اعلام کرد: این برنامه از اوایل شهریور سال جاری از طریق طرح کالابرگ الکترونیکی و شارژ ماهانه مبلغ اختصاص یافته در حساب یارانه سرپرست خانواده آغاز شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز عنوان کرد: در راستای تحقق اهداف تعیین شده، تمامی کودکان زیرمجموعه برنامه خدمات، مشاوره تغذیه را به صورت رایگان توسط کارشناسان تغذیه مراکز جامع سلامت دریافت می کنند و پایش رشد آنان از سوی مراقبان سلامت و بهورزان به صورت مستمر انجام می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه