English

نماینده ولی فقیه در فارس:

بازرسی یک دستگاه فریادرس است/ ضرورت فرهنگسازی و آموزش عمومی پیرامون کارکرد سازمان بازرسی

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز با تاکید بر اینکه هم اکنون بازرسی به عنوان یک دستگاه فریادرس مطرح است، خواستار فرهنگسازی پیرامون نحوه ارتباط گیری گسترده مردم با این مجموعه و همچنین پیشگیری از تخلفات شد.

بازرسی یک دستگاه فریادرس است/ ضرورت فرهنگسازی و آموزش عمومی پیرامون کارکرد سازمان بازرسی
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، در آستانه سالروز تاسیس سازمان بازرسی کل کشور، رئیس منطقه سه سازمان بازرسی و بازرس کل استان فارس به همراه معاونان و سربازرسان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز دیدار کرد.

آیت الله لطف الله دژکام در این دیدار با اشاره به اینکه یکی از شاخص های مهم حاکمیت تشخیص خلاف است، بر ضرورت پیشرفت برای کشف سوءجریان و تخلف در دستگاه ها تاکید کرد.

نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه هرچه بیشتر مبنای علمی و تخصصی کار بیشتر شود موفق تر خواهیم بود، خطاب به بازرسان گفت: توانمندی های خود را شناسایی و اگر آسیبی وجود دارد نسبت به رفع آن اقدام شود.

وی به بازرسی پیشنهاد داد که آموزش و اطلاع رسانی به مردم برای ارتباط با بازرسی و ارائه خدمات را در دستور کار قرار دهد.

امام جمعه شیراز با تاکید بر اینکه هم اکنون بازرسی به عنوان یک دستگاه فریادرس مطرح است، خواستار فرهنگسازی پیرامون نحوه ارتباط گیری گسترده مردم با این مجموعه و همچنین پیشگیری از تخلفات شد.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه مشکلات باید احصا و به صورت هفتگی به مردم اعلام شود، گفت: باید به این قضیه یک نگاه آموزش عمومی داشت.

وی با تاکید بر اینکه در بازرسی ها باید موضوعاتی مورد توجه قرار گیرد، افزود: وجود سازمان بازرسی باید جلوی بسیاری از تخلفات را بگیرد و‌ همه از این سازمان حساب ببرند و‌ لازمه حکمرانی خوب است.

امام جمعه شیراز بر ضرورت اخلاق مداری از سوی بازرسان تاکید کرد و گفت: شخص بازرس باید دارای چهارچوب اخلاقی باشد.

بازرسی به دنبال پیشگیری از تخلفات است نه مچ گیری

امام جمعه شیراز

رئیس منطقه سه سازمان بازرسی و بازرس کل استان فارس نیز در این دیدار با اشاره به اینکه بازرسی به دنبال پیشگیری از وقوع جرم و تخلف است، تاکید کرد: بازرسی به دنبال مچ گیری نیست و تلاش می کند که در کنار دستگاه ها و همراه آنها باشد تا ارائه خدمات به مردم به درستی انجام شود.

کاظم اکرمی با اشاره اقدامات بازرسی در یک سال گذشته، گفت: یکی از اولویت های بازرسی در سال گذشته نظارت بر اجرای قانون حمایت از خانواده و‌ جوانی جمعیت بود که در این راستا با ورود بازرسی استان ۵۱۰۰ پرونده تسهیلاتی  پیگیری و ۱۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به واجدین شرایط پرداخت شد.

وی به اجرای ۸۷ درصدی پیشنهادهای جریانی بازرسی اشاره کرد و گفت: طی این مدت اقدامات اثربخش  ۲۷ درصد افزایش یافت.

رشد ۳۸ درصدی بازرسی اجرای بازرسی های برنامه ای، رشد ۲۸ درصدی گزارش های هشدار دهنده، انجام ۱۵۴ فقره اقدام خارج از پرونده بازرسی، انجام ۵۲ فقره اقدام حین بازرسی، افزایش ۶۶ درصدی ملاقات های مردمی، ۷۹۰ مورد ملاقات مردمی، بازدیدهای میدانی، برگزاری جلسه با مسئولین و شهروندان، پاسخ به مکاتبات سازمانی و برون سازمانی، شرکت در جلسات اداری و...از دیگر اقدامات انجام شده طی این مدت است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه