English

امام جمعه شیراز:

تمام ظرفیت‌ها برای رشد اقتصادی به کار گرفته شوند

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: در برنامه هفتم توسعه رشد هشت درصدی اقتصادی مدنظر است و باید هرچه اقدامات و توانمندی است همه یکجا برای این هدف بکار گرفته شود. زیرا مردم گرفتار هستند و غفلت از اقشار مورد نیاز حمایت هم قابل قبول نیست.

تمام ظرفیت‌ها برای رشد اقتصادی به کار گرفته شوند
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در خطبه های نمازجمعه به تقارن امروز با بزرگداشت حافظ شیرازی اشاره کرد، و  گفت: مسلما حافظ و سعدی انسانهای معمولی بودند اما به نحوی که بعضی آنها را به دور از اخلاقیات مذهبی و شرعی نشان می‌دهند نبوده است. قطعا سخن دلکش حافظ به این دلیل است که ریشه در ابعاد محکم عقیدتی دارد.

وی به غزلی از حافظ با توجه به روز جهانی مبارزه با فقر که طی یک هفته آینده است اشاره کرد و گفت: در این غزل آمده که «ما آبروی فقر و قناعت نمی بریم، با پادشاه بگوی که روزی مقدر است» و در مسایل دینی نیز انفاق توصیه شده است.

نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه مبارزه با فقر همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است، گفت: مدیران و مسئولان در این زمینه وظیفه دارند و رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب می فرمایند که دلهای مسئولان باید دائما برای رفع مشکلات جامعه بجوشد، مدیران باید شبانه روز برای رفع مشکلات مردم تلاش و کوشش کنند.

وی تاکید کرد: غفلت از قشرهای نیازمند به هیچ وجه مورد قبول نیست و مسئولان در گام دوم انقلاب باید این موضوع را در عمل نشان دهند.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: امروز باید برای مردم مظلوم غزه و لبنان هم آستین همت بالا بزنیم و رفع گرفتاری این انسان‌ها که همنوع همه ما هستند، لازم و ضروری است.

آیت الله دژکام ادامه داد: شیرازی‌ها مثل همیشه برای حمایت از مردم غزه و لبنان وارد میدان شدند و این موج در مرکز استان فارس شکل گرفته است که باید تداوم یابد.

نماینده ولی فقیه در فارس بااشاره به اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب بحث سر رشد هشت درصدی اقتصاد است، گفت: انتظار این است هرچه امکانات و توانمندی وجود دارد، از هر خط و جریان سیاسی، همگی در یک جا جمع شوند زیرا مردم گرفتار هستند و غفلت از اقشار مورد نیاز حمایت هم قابل قبول نیست.

امام جمعه شیراز با یادآوری اینکه فردا ۸ ربیع‌الثانی مصادف با سالروز ولادت امام حسن عسکری(ع) است، افزود: آنچه که مسلم است اختلاف امت اسلامی از ابتدا بر سر بحث امامت و ولایت بود. نتیجه اختلاف مسلما باعث می‌شود که دشمن طمع کند و رفع آن به این است که امام زمان(عج) بیاید و همه بپذیرند حق با ایشان است.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در خطبه‌های امروز نماز از برگزاری اجلاسیه روحانیون شهید استان فارس هم خبر داد.

آیت الله دژکام با بیان اینکه اجلاسیه روحانیون شهید روز دوشنبه ۲۳ مهر و در راستای دومین کنگره ملی ۱۵ هزار شهید استان فارس برگزار می‌شود، گفت: استان فارس بیش از ۳۵۰ شهید روحانی تقدیم انقلاب کرده است و برگزاری این اجلاسیه فرصتی برای تبیین مواضع روحانیون استان در دوران انقلاب اسلامی، جنگ، ایثار و شهادت است.

وی با بیان اینکه وظیفه تبیین که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید دارند، برعهده علماست، افزود: یکی از شهدای روحانی استان فارس شهید آیت الله دستغیب است که مبنای ولایت فقیه را از زمان عضویت در محلس خبرگان تا لحظه شهادت حفظ کرد و به دیگران آموخت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه