English

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس خبر داد؛

قبولی بیش از ۹ هزار سوادآموز در امتحانات سوادآموزی فارس

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس با اشاره به میزان قبولی های استان در سال ۱۴۰۲ افزود: تا امروز در مجموع ۹ هزار و ۳۴۷ نفر از سوادآموزان موفق شده اند در امتحانات سوادآموزی حائز نمره قبولی شوند.

قبولی بیش از ۹ هزار سوادآموز در امتحانات سوادآموزی فارس
به گزارش خبرگزاری موج فارس

،رحیم کامیاب معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس در دومین نشست کارگروه بهبود کیفیت سوادآموزی ‌و ستاد امتحانات سوادآموزی با اشاره به اینکه درصد جمعیت بی سواد در فارس بسیار کم است گفت: امروز با لایه‌های سخت بی‌سوادی مواجه هستیم و افراد باقیمانده تمایلی به آموزش سواد نشان نمی‌دهند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس افزود: در این راستا باید تلاش شود تا دلایل عدم حضور، شناسایی و تا حد امکان با ‌استفاده از ظرفیت شورای پشتیبانی سوادآموزی، سایر دستگاه‌ها و نهاد‌ها، برای اقناع این افراد راه چاره ای اندیشید. 

کامیاب ادامه داد: در جهت آموزش سوادآموزان باید در کنار آموزش دهندگان، از ظرفیت نیرو های جهادی، فرهنگیان و افرادی که در صف مقدم آموزش به بیسوادان قرار دارند نیز بهره برد تا ایده ها و نظرات جدید برای آموزش های خلاقانه و تحول گرایانه به کار بسته شود.

وی اضافه کرد: مهمترین وظیفه گروه بهبود کیفیت سواد آموزی نظارت بر فرآیند های سواد آموزی شامل برنامه ریزی، شناسایی، جذب، آموزش و نگهداشت سوادآموزان با هدف دستیابی به ارائه راهکارهای مناسب بومی و اجرای آن ها برای حل مشکلات و آسیب ها می باشد و باید در جلسات ستاد امتحانات و گروه بهبود کیفیت به بیان این مسائل پرداخت. 

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس در ادامه در راستای توانمندسازی آموزش دهندگان افزود: افزایش کیفیت نیروی انسانی یکی از مهم ترین برنامه های حوزه کاری این معاونت می باشد و در این راستا کارگاه هایی نظیر روش های نوین تدریس، شیوه های نوین مدیریت کلاس درس، افزایش خلاقیت و درس پژوهی در سطح شهرستان ها و مناطق اجرا خواهد گردید. 

کامیاب در راستای تجزیه و تحلیل نتایج امتحانات سوادآموزی افزود: در سال جاری از حدود ۲۲ هزار نفری که در کلاس های سوادآموزی حضور داشتند تا امروز بیش از ۷۰ درصد تعیین تکلیف شده اند و درصدد هستیم تا سوادآموزان باقیمانده را تا پایان مهرماه تعیین تکلیف نمائیم. 

وی با اشاره به میزان قبولی های استان در سال ۱۴۰۲ افزود: تا امروز در مجموع ۹ هزار و ۳۴۷ نفر از سوادآموزان موفق شده اند در امتحانات سوادآموزی حائز نمره قبولی شوند که این آمار اهمیت برگزاری درست آزمون های پایانی و تصحیح اوراق مطابق با شیوه نامه مربوطه را دوچندان می سازد.  

گفتنی است: در پایان سایر افراد حاضر در جلسه نیز نظرات خود را در زمینه افزایش درصد میزان شناسایی، جذب و نگهداشت سوادآموزان و همچنین افزایش درصد قبولی آنها ارائه نمودند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه