English

مدیرکل راهداری استان عنوان کرد؛

اعمال قانون برخط اضافه بار توسط سامانه‌های توزین حین حرکت در فارس

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس گفت: سامانه های توزین حین حرکت استان فارس بصورت برخط اعمال قانون می کنند.

اعمال قانون برخط اضافه بار توسط سامانه‌های توزین حین حرکت در فارس
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، محسن عمادی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با اشاره به سامانه های هوشمند راهداری و کنترل ترافیک، گفت: خودروهای باری سنگین در صورت بارگیری با وزن غیرمجاز خسارت های زیادی به راه ها و به ویژه رویه راه ها وارد میکنند که  کنترل و نظارت بر جلوگیری از این تخلف (اضافه تناژ) علاوه بر گشت های مشترک راهداری و پلیس راه از طریق سامانه های توزین در حال حرکت انجام می گیرد و در صورت تکرار تخلف و تردد با اضافه تناژ های غیرمتعارف علاوه بر جریمه نسبت به غیرفعال نمودن کارت هوشمند خودروها اقدام می گردد تا ایمنی و تردد روان برای همه خودروها و کاربران جاده ای اعم از سبک و سنگین ایجاد گردد.

وی در خصوص جانمایی این سامانه ها در استان  نیز گفت: شش سامانه هوشمند توزین حین حرکت استان در مسیرهای پرتردد خودروهای سنگین شامل محور نورآباد-گچساران، جهرم-لار و بالعکس، صفاشهر-آباده و دشت ارژن-کازرون قرار دارند.

عمادی با اشاره به نحوه فعالیت این سامانه ها، تشریح کرد: از تیرماه سال جاری ، سامانه های توزین حین حرکت، بصورت هوشمند و برخط تخلف اضافه تناژ را شناسایی و پس از بررسی و صحت سنجی با انتقال اطلاعات متخلف به پلیس راهور برای اعمال قانون اقدام میکند.

وی عنوان کرد: با پایش داده های سامانه های توزین حین حرکت در سه ماهه نخست سال جاری ۶۰۰ هزار و ۵۰۰ خودرو سنگین باری پایش و تعداد ۵۹ هزار و ۴۳۵ خودرو با تخلف اضافه تناژ شناسایی شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس در ادامه در خصوص استفاده هموطنان از خدمات تلفن گویای ۱۴۱ افزود: سامانه تلفنی گویا و اپراتوری ۱۴۱ به شکل ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی در خصوص آخرین وضعیت جاده‌های کشور است.

وی تصریح کرد: همچنین سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ نیز آخرین وضعیت و اطلاعات جاده‌های کشور را در اختیار مردم گذاشته و پایگاه اینترنتی www.141.ir نیز علاوه بر اطلاعات راه‌ها، وضعیت جاده‌ها را به شکل تصویری در اختیار مردم قرار می‌دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه