انتشار آثاری از علی خدایی و سیامک گلشیری
کتاب «نزدیک داستان» از علی خدایی به همراه مجموعه داستان «رُژ قرمز» نوشته سیامک گلشیری منتشر شدهاند.
به گزارش خبرگزاری موج، «نزدیکِ داستان» نوشته علی خدایی در ۹۷ صفحه با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۱۱هزار تومان در نشر چشمه روانه بازار شده است.
این مجموعه با این مطالب همراه است: آن طرف آب، پیشدرآمد، تا خروس بخواند، تکهای از شب، چند روایت معتبر از ماست و خیار، روزهای من و اصفهان، سگ لوبروین، عمارت خورشید، فروشگاه فردوسی، قنادی گلستان، گاراژ هند، تا سفرهای بعدی، گرمای خواب صبح، گزاش روزهای آخر، مدادها لای کتابها ماندند، ویلا تقاطع ثریا و نزدیک داستان.
در نوشته پشت جلد کتاب آمده است: تماشا و بازی و چیدن کلمات، از شهرها، خیابانها، جادهها، آدمها، سفرنامهها، خاطرات، روزنامهنگاری، عکسها، کتابها، داستانها، مردهها و زندهها، کسانی که دوستشان دارم و با آنها از زندگی لذت بردهام، زندگینگارههای این کتاب شده است.
فقط اینکه «نزدیک داستان» داستان نیست!
همچنین مجموعه داستان «رُژ قرمز» نوشته سیامک گلشیری در ۲۴۷ صفحه با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۲۱هزار تومان در همین نشر عرضه شده است.
این مجموعه با داستانهای: رویای باغ، مسافری به نام مرگ، ضجههای پنهان، رُژ قرمز، مهمان هر شب، مار، بعد از مهمانی، ویلاهای آن سوی دریاچه، لباسهای نمدار، عنکبوت، همهش همینهاست، ابرهای سیاه، قهوه تُرکِ کافهفیاما، بدلکار، کاپوچینو، شب آخر، سنگ سیاه، خواب، سایهای پشت پنجره، بوی خاک، خودنویس و موزه مادام توسو همراه است.
در نوشته پشت جلد کتاب میخوانیم: سیامک گلشیری یکی از نویسندگان پرکار و شناختهشده روزگار ماست. او رمانها و مجموعه داستانهای موفقی را در کارنامه خود دارد و یکی از پرخوانندهترین نویسندگان بیست سال اخیر ادبیات ایران بوده است. تازهترین کتاب او، «رُژِ قرمز»، مجموعهای است از داستانهای کوتاهش که از نظر درونمایه و اجرا تا حدی به هم نزدیک هستند اما فضاهای گاه متفاوتی دارند. کتاب بیست و دو داستان کوتاه دارد. در این داستانها میتوان محورهای مهم جهان سیامک گلشیری را به خوبی دید؛ تنهایی آدمهای او که معمولا به دست یک اتفاق ساده یا مرموز به خطر میافتد و باعث میشود آنها وجوهی دیگر از درونیات خود را برای خواننده آشکار کنند. زبان گلشیری خونسرد، روایی و البته دور از صفتسازی و آرایهپردازی است. زبانی که به داستانگویی و نمایش تصویری روایت بیش از هر چیز اهمیت میدهد و برای همین آدمهای معمولی را در خود گنجانده که مخاطب سیامک گشیری را درگیر میکند. دیداری اتفاقی، همکلامی با یک راننده تاکسی در دلِ شب، زوجهای در آستانه فروپاشی و... از موتیفهای همیشگی این داستاننویس محسوب میشوند. اینها داستانهاییاند که معمولا یک اتفاق عجیب مسیرشان را تغییر میدهد.
این مطلب، یک خبر آگهی بوده و در محتوای آن هیچ نظری ندارد.
ارسال نظر