English

مهدی عرب در گفتگو با خبرگزاری موج عنوان کرد:

مسائل روز را جذاب و فشرده و در عرض «۱۰ دقیقه» به مخاطبان ارائه می کنیم

مهدی عرب، تهیه کننده مجموعه مستند «10 دقیقه» این شبکه که هر هفته با یک موضوع جاری و مبتلابه جوامع گوناگون همراه شده و در ترکیب تصاویر خبری و گفتار متن به تبیین آن ها می پردازد، توضیحاتی در مورد تولید این برنامه ارائه کرد.

مسائل روز را جذاب و فشرده و در عرض «10 دقیقه» به مخاطبان ارائه می کنیم

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری موج، برنامه هایی با عنوان 10 دقیقه (Ten minutes) در دنیای فشرده و اصطلاحا ساندویچی امروز رسانه ها از جایگاه خوبی نزد افکار عمومی برخوردار شده اند و شبکه های پربیننده ای نظیر CNN و Fox News توانسته اند با استخدام مجریان مشهور و یا سیاستمداران بنام بازنشسته و البته با تم کمدی-درام، بسیاری از معضلات ایجاد شده در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی یا اقتصادی در ایالات متحده و سایر کشورهای غربی را نزد مخاطبانشان به چالش بکشند و با واکنش آنی در افکار عمومی دولتمردان را وادار به پاسخگویی در راستای اهداف رسانه ای شان کنند.

با همین رویکرد شبکه پرس تی وی نیز سعی کرده تا با ایجاد « برنامه 10 دقیقه » همین روند را مطابق با اهداف رسانه ای جمهوری اسلامی در سطح برون مرزی دنبال کند و با توجه به گفته تهیه کننده این برنامه، به خوبی توانسته با بازخوردهای بالای 60 هزار بیننده در مدیوم هایی نظیر یوتیوب نزد افکار عمومی از جایگاه ویژه ای برخوردار باشد.

بر همین اساس و در آستانه چهاردهمین سالگرد تاسیس شبکه پرس تی وی، با مهدی عرب، تهیه کننده مجموعه مستند «10 دقیقه» این شبکه که هر هفته با یک موضوع جاری و مبتلابه جوامع گوناگون همراه شده و در ترکیب تصاویر خبری و گفتار متن به تبیین آن ها می پردازد، درباره این برنامه سخن گفتیم. 

مهدی عرب، تهیه کننده و کارگردان برنامه در مورد شکل گیری آن به خبرگزاری موج گفت: ایده اولیه «10 دقیقه» ابتدا در سال 1393 ارائه کردم که با استقبال مدیران ارشد پرس تی وی از این برنامه، تا امروز به فعالیت خود ادامه داده است.

تهیه کننده «10 دقیقه» درباره محتوای برنامه نیز تصریح کرد: بررسی اوضاع سیاسی و اقتصادی و تحولات جهانی در راستای به چالش کشیدن سیطره لیبرالیستی رسانه های غربی و با هدف به تصویر کشانیدن نقاط تاریک از عملکرد فاجعه بار لیبرال دموکراسی غرب که عمدتا توسط امپراطورهای رسانه ای در آمریکا و اروپا پوشش داده نمی شود، در دستور کار برنامه قرار دارد.

عرب با اشاره به بازخوردهای بالای 60 هزار مخاطب برای هر بخش از برنامه «10 دقیقه» در مدیوم هایی نظیر یوتیوب ادامه داد: ما سعی داریم مسائل روز را در قالبی فشرده و جذاب تحویل مخاطبان دهیم که تا به امروز نیز موفق عمل کرده ایم.

9f30122d-3513-4f3b-ae5a-d173dc2dec94 (1)

وی درباره ساختار برنامه نیز گفت: برنامه «10دقیقه» با استفاده از تصاویر آرشیوی و به صورت نریشن محور با زیرنویس انگلیسی تدوین می شود و در قالب موضوعات خاص، مانند حملات ددمنشانه رژیم اشغالگر قدس به فلسطینی ها و پاسخ محکم مقاومت، سعی می کنیم تا اظهارات نژادپرستانه مقامات صهیونیست در قبال فلسطینی ها و نیز پاسخ های رهبران مقاومت را در کنار یکدیگر تدوین کنیم و درنهایت با پخش تصاویر غرورآمیز حملات گسترده موشکی، پوشالی بودن سیستم نمایشی گنبد آهنین را به تصویر بکشیم و در تمام این مدت نریشن نیز سعی می کند تا درک بهتری به مخاطبان جهانی از مظلومیت توامان با اقتدار ملت فلسطین به افکار عمومی جهان ارائه دهد.

عرب همین کارکرد را در قبال جنگ ناجوانمردانه یمن و مقاومت انصارالله در برابر رژیم کودک کش سعودی، توضیح داد و اضافه کرد: پخش حملات جنایتکارانه سعودی ها در بمباران مدارس و بیمارستان های مردم یمن، توانسته تصویری بهتر به مردم غرب از ریاکاری اتحادیه اروپا و آمریکا در مسئله حقوق بشر ارائه کند و افکار عمومی اروپایی ها با کمک گفتار متن برنامه به خوبی درمی یابند که مدعیان حقوق بشر در غرب، در عین حال که با مردم مظلوم یمن بابت بمباران مدارس فرزندان شان همدردی می کنند، چگونه در فروختن تسلیحات نظامی خودشان به اصلی ترین پایگاه تروریسم وهابی در جهان، در ایجاد چنین جنایات مشمئزکننده ای شریک هستند.

عرب، پرداختن به چالش های دیگری مانند جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا (برگزیت) یا خروج ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا، از معاهدات جهانی  مانند توافق آب و هوایی پاریس را از دیگر رسالت های برنامه «10 دقیقه» برشمرد و گفت: وقتی مخاطبان غربی ما متوجه می شوند که اروپا و آمریکا برخلاف ادعاهایشان درباره داشتن توانایی بالا برای حل معضلات جهانی حتی نمی توانند توافقات چندجانبه یا دوجانبه میان خود را اجرایی کنند، با این پرسش مهم رو به رو خواهند شد که آیا نظم نوین جهانی به پایان خط رسیده است؟ و همین پرسش مقدمه ای برای به چالش کشیدن وعده های دروغین مقامات غربی در کشورهای خودشان توسط افکار عمومی خواهد بود.

این تهیه کننده باسابقه شبکه پرس تی وی در پایان این گفت و گو تاکید کرد که در حال حاضر «10 دقیقه» علاوه بر کشورهای اروپا و آمریکا در سطح قاره های آسیا، آفریقا و آمریکای جنوبی نیز مخاطب دارد و تاکنون نزدیک به 285 قسمت از برنامه در روزهای یکشنبه هر هفته که در کشورهای غربی روز تعطیل به حساب می آید و فرصت خوبی را برای دیدن آن در اختیار خانواده ها قرار می دهد، از شبکه پرس تی وی که صدای بی صدایان در جهان شناخته می شود، پخش شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه