English

محمدمهدی عسگرپور:

خبرهای خوبی از انتشار تولیدات پلتفرم های داخلی در پلتفرم های بین المللی در راه است

دبیر انجمن صنفی شرکت های نمایش ویدئویی آنلاین از لزوم ایجاد تفاهم درون صنفی برای مذاکره با نهادهای حاکمیتی و سایر گروه های موثر بر تولید محتوا و فرصت خوبی که پلتفرم ها برای صادرات محتوای خوب ایرانی به دنیا ایجاد کرده اند سخن گفت.

خبرهای خوبی از انتشار تولیدات پلتفرم های داخلی در پلتفرم های بین المللی در راه است

محمدمهدی عسگرپور دبیر انجمن صنفی شرکت های نمایش ویدئویی آنلاین در گفتگو با خبرگزاری موج در مورد اینکه آیا انجمن صنفی نمایش ویدئوئی برنامه ای برای تعامل و مذاکره با بالاترین مقام حکومتی دارد تا در تفسیر قانون مرتبط با انتشار صوت و تصویر فراگیر به نقطه مطلوب خودش برسد گفت: من فکر میکنم که ابتدا باید در درون صنف به یک وجه مشترک برسیم. به هرحال این نقیصه همیشه در درون یک نهاد صنفی وجود دارد که همه یک جور فکر نمی کنند. یعنی ممکن است یکی از اعضا تمرکز فضای ذهنی اش فقط مسائل مربوط به آی تی و تکنولوژی باشد و یکی دیگر به محتوا توجه کند؛ اینها یکی نیستند.

وی تصریح کرد: به نظرم ما هنوز در آن مقطع هستیم که باید با گفتگو به یک تفاهم درونی برسیم تا بعد بدانیم با هرکسی بیرون از صنف چگونه صحبت کنیم. من چون سابقه صنفی دارم اهمیت این مقطع را به خوبی درک می کنم. اگر آن را نادیده بگیریم آن وقت من باید به تنهایی بروم با جایی مذاکره کنم در حالی که ممکن است مسئله مشترک نهاد صنفی را مطرح نکرده باشم. اگر این فهم مشترک ایجاد شود آن وقت مخاطبش هم مشخص می شود.

پلتفرم داران تنها سینمادارفضای مجازی نیستند

عسگر پور در پاسخ به سوال دیگر خبرگزاری موج در مورد همکاری صنف شرکت های نمایش ویدئویی آنلاین با تشکیلات صنف تازه تاسیس کانون تهیه کنندگان رسانه های دیداری با توجه به اینکه پلتفرم ها شبیه سینماداران هستند و آن کانون تهیه کنندگی هم متشکل از افراد آشنا با روحیات تولید در سازمان صدا و سیما است، گفت: تاکید می کنم که پلتفرم داران تنها نقش سینماداران را در فضای مجازی بازی نمی کنند بلکه خودشان تولید محتوا هم می کنند. چیزی که من متوجه شده ام این است که در دو سال اخیر، هر کدام از پلتفرم داران به تنهایی به این فکر می کرده اند که چه کار کنند اما اکنون با ورود ساترا و برخی بازیگران جدید به یک سری مسائل خاص برخورده اند که بخشی از آنها هم در نشست خبری صنف مطرح کرده ایم.

وی افزود: این مسائل اعضای این گروه را به این نتیجه رسانده که باید با یکدیگر به گفتگو بنشینند. این گفتگوها باید بین اول اعضای صنف، بعد تهیه کنندگان، سپس کارگردانان و در ادامه سایر حلقه ها شکل بگیرد. ما فعلا باید از مرحله مقدماتی عبور کنیم. باز اگر بخواهم تکرار کنم باید بگویم که ما با یک فضای متکثری روبرو هستیم که هر کدام حرفی دارند اما باید به حرف مشترکی برسیم و یا آنها را پیدا کنیم. حتی در جلسات اولی که داشتیم برخی از مسائل را مطرح می کردم که در بدو امر به نظر می آمد که هم نظر هستند اما بعد مشخص می شد که اتفاقا اصلا اینگونه نیست و اینها باید کاملا شفاف و مشخص شود چرا که به دنیال انجام یک کار تبلیغاتی نیستیم و به جلو بپریم و ادعا کنیم که این مرحله مهم را طی کرده ایم.

محمدمهدی عسگرپور ادامه داد: من فکر می کنم که این اتفاق می افتاد. دوستان هم مطرح کرده اند که انگیزه شان از دعوت من به دبیری انجمن صنفی شرکت های نمایش ویدئویی آنلاین با این هدف صورت گرفته که بتوانم ارتباط را با بخش تولید، تهیه کنندگی و کارگردانی هم ایجاد کنم.

فرصتی برای صادرات کالای فرهنگی

این سینماگر که سابقه مدیریت خانه سینما و دبیری جشنواره جهانی فیلم فجر را هم در رزومه خود دارد در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه وی او دی و آی پی تی وی ها یک فضای صادرات محتوای ویدئوئی هم هستند، آیا می توانیم ادعا کنیم که این امکان را داریم که محتوای ویدئویی تولید شده در چارچوب جمهوری اسلامی ایران را در شکلی جذاب به دنیا صادر کنیم و آیا ممیزی های ساترائی مانعی برای تولید محتوای مناسب بازار جهانی نمی شود گفت: من فراموش کردم که در نشست خبری این را اعلام کنم و الان فرصتی است که به صورت اختصاصی در اینجا مطرح کنم که به زودی ممکن است در این بخش خبرهای خیلی خوبی در این بخش مخابره شود؛ یعنی شما به ناگاه مواجه شوید که تعدادی از آثار تولید شده در این پلتفرم ها، در پلتفرم های بین المللی عرضه شوند.

اگر این اتفاق بیفتد و این هوش درایت در نهادهای حاکمیتی هم برای این حوزه وجود داشته باشد این پلتفرم ها در مقطع فعلی چه امکان خوبی هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه