English

در گفت‌وگو با خبرگزاری موج مطرح شد:

از نرم‌افزار جامع «سلاله اوقاف» رونمایی می‌شود

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: نرم‌افزار سلاله ویژه فعالیت امام‌زادگان است که در دهه کرامت از آن رونمایی خواهد شد.

 از  نرم‌افزار جامع «سلاله اوقاف» رونمایی می‌شود

حجت‌الاسلام غلامرضا عاد، سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری موج اظهار کرد: سازمان اوقاف در یک برنامه بلندمدت  برای رسیدن  بقاء متبرکه جهت تبدیل شدن به قطب‌های فرهنگی برنامه‌ریزی کرده است.

وی با بیان اینکه ۱۰ سال قبل تعداد کمتری از امامزادگانی که الان امامزادگان شاخص حساب می‌شوند، فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و روحانی داشته‌اند، بیان کرد:  در سراسر کشور،  ۸ هزار و ۴۷۰ امامزاده وجود دارد که در حال حاضر ۲ هزار مورد از این امامزادگان فعالیت‌های فرهنگی خوبی  دارند.

حجت‌الاسلام عادل خاطرنشان کرد: در گذشته این تعداد خیلی کمتر بود و  برنامه ما این است که هر ساله فعالیت‌ تعداد بیشتری از این امامزادگان با بهره‌گیری از امکانات، توسعه و حضور نیروهای مردمی، هیئت‌های فرهنگی و موسسات قرآنی بتواند رونق بیشتر داشته باشد.

 

بیشتر بخوانید:

رسیدن منافع موقوفات به ۲۰ همت دور از دسترس نیست

اوقاف ۲۷ پروژه مراکز درمانی در حال احداث دارد

 

وی گفت: تاسیس مراکز افق هم به این  منظور  بود که فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی ساماندهی و نظم بیشتر و بهتری پیدا کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد: در برخی موضوعات مانند استقرار هیئت‌های مذهبی در امامزادگان ما سابقه طولانی‌ مدت نداریم. البته برخی جاها استثنا انجام می‌دادند، اما به صورت وسیع که دستورالعمل خاص خود را داشته باشد در دو سال اخیر شکل گرفته که به عدد ۸۵۰ هیئت مذهبی رسیده است.

وی بیان کرد: بسیاری از این هیئت‌ها اکنون جزء هیئت‌های شاخص ملی هستند که در مناسبت‌های مختلف و دهه‌های مذهبی به اجرای برنامه می‌پردازند و مورد استقبال وسیع مردم‌ قرار گرفته‌اند.

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: در بحث فعالیت در فضای مجازی نیز سابقه زیادی نداریم، در امام‌زادگان اما در این چند سال به‌ویژه در ایام کرونا  این کار به صورت جدی انجام شد و اکنون برای هزار امامزاده، سکوی فعال فرهنگی در پیام‌رسان‌های مختلف اجتماعی  داریم که در فرهنگ‌سازی، برنامه‌های فرهنگی و موضوعات مختلف کار می‌کنند.

وی گفت: امسال نیز برنامه نرم‌افزاری ویژه‌ای برای امامزادگان راه‌اندازی می‌کنیم که در موضوعات مختلف امام‌زادگان با عنوان برنامه جامع سلاله فعالیت خواهد کرد که امیدواریم در دهه کرامت از آن رونمایی  شود که خود تحول جدی  در حوزه مدیریتی فضای مجازی بقاء متبرکه و فعالیت‌های اجتماعی ایفا می‌کند.

حجت‌الاسلام عادل گفت: در مجموع حرکت سازمان را یک حرکت رو به رشد و رو به جلو می‌دانیم و تلاش می‌کنیم برنامه امامزادگان روزبه‌روز بتواند تاثیر بیشتری در جامعه داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه