English

معاون نظارت بر چاپ و نشر سازمان دارلقرآن کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری موج:

وقف در کشور نیازمند تبیین است

معاون نظارت بر چاپ و نشر سازمان دالقرآن کشور گفت: وقف در کشور نیازمند تبیین است، افراد باید بدانند که با هر توان مالی میتوانند وقف داشته باشند.

وقف در کشور نیازمند تبیین است

میثم معافی معاون نظارت بر چاپ و نشر سازمان دالقرآن کشور در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری موج اظهار داشت: آنچیزی  که در حال حاضر در کشور با آن مواجه هستیم این است که فرهنگ وقف به نحوی که باید گره بخورد  به مسائل قرآن و عترت به خوبی جا نیفتاده است و نیاز بوده  که در فضای فهم عمومی و همچنین  فضای  اجتماعی جامعه تبیین هایی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه پس از آسیب شناسی که در جلسات  و کارگروه های  تخصصی صورت می گیرد باید یک فضای  تبیین  به این فضا گره زده شود، افزود: باید این موضوع به خوبی آگاهی رسانی شود که وقتی  بعنوان یک مسلمان در کشور اسلامی درحال زندگی هستیم تکلیفمان نسبت به  وقف چیست، همیشه فکر می کنیم تنها اموال  منقول است  که می توان وقف کرد در صورتی که  راه های بسیاری وجود دارد که اگر به درستی تبیین شود مردم می دانند که به راحتی می توانند در این فضا موثر باشند.

معاون نظارت بر چاپ و نشر سازمان دالقرآن کریم با عنوان اینکه در مباحث مختلف می توان وقف انجام داد، تصریح کرد: مباحثی مانند چاپ قرآن، معرفتی، تخصصی و درون خانواده ای  که میتواند نقش خود را در جامعه ایفا کنند از جمله مواردی است که میتوان وقف کرد.

معافی با اشاره به به در پیش بودن ایام اربعین، عنوان کرد: سیل عظیم  و حرکت انقلابی که درپیاده روی اربعین شاهد آن هستیم یک سری بستر ها  محیا کرده که فضای نذر و وقف به حد اعلای خود رسیده و در آنجا میتواند تبلور داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: در بحث وقف یک بحث ثبت و سند دارد شدن این موضوع بوده و دیگری  اجتماعی و معرفتی است به نظر من این  فضا نیاز به یک تبیین و تبدیل کردن به ادبیات روز اجتماعی دارد و در سطوح عادی  مردم باید بازگو شود.

معاون نظارت بر چاپ و نشر سازمان دالقرآن کریم  افزود: افراد باید  آگاهی داشته باشند که انجام وقف چیز عجیبی نیست بلکه هر کسی با هر توان مالی میتواند وقف را انجام دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه