English

با حضور وزیر کشور:

اختتامیه سوگواره عبرات برگزار می‌شود

در مراسم اختتامیه سوگواره بین‌المللی عبرات، در کنار معرفی برگزیدگان این سوگواره، از خانواده شهدا تقدیر می‌شود.

اختتامیه سوگواره عبرات برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری موج

، آئین آغاز مراسم اربعین ۱۴۰۳ و اختتامیه هشتمین دوره سوگواره بین‌المللی عبرات با عنوان «به سوی کربلا» سه‌شنبه ۱۶ مرداد با حضور جمعی از مسئولان همچون وزیر کشور احمد وحیدی و نماینده ولی‌فقیه در حج و زیارت حجت‌الاسلام‌سیدعبدالفتاح نواب، در وزارت کشور برگزار می‌شود.

سوگواره عبرات در این دوره در هفت رشته عکس، شعر، داستان و سفرنامه، تولیدات رادیویی، فیلم کوتاه و مستند، پوستر و خوشنویسی با محوریت «حیاتنا الحسین» به عنوان شعار اربعین سال ۱۴۰۲ با موضوعات جلوه‌های شکوه حماسه پیاده‌روی اربعین، شهدای مدافع حرم و محور مقاومت، پذیرایی و مهمان‌نوازی عراقی‌ها و زیارت اربعین برگزار شد.

دبیر این سوگواره حامد نگارش با بیان اینکه آثاری از هنرمندان ایرانی و همچنین فعالان فرهنگی و هنری از کشورهایی همچون عراق، کویت، امارات به دبیرخانه رسیده است، گفت: برگزیدگان رشته‌های مختلف در بخش داخلی هم‌زمان با مراسم اختتامیه معرفی و تجلیل می‌شوند.

وی با اشاره به برنامه اختتامیه سوگواره عبرات افزود: در این مراسم همسر شهید سیدابراهیم رئیسی سخنرانی کرده و از خانواده شهید آیت‌الله سیدمحمدقاضی طباطبایی مؤلف کتاب اول اربعین حضرت سیدالشهدا (ع) و همچنین خانواده شهدایی همچون شهید قربانخانی، شهید حسین امیرعبداللهیان و آرمان علی‌وردی تقدیر می‌شود.

در این مراسم نمایشگاهی از آثار برگزیده سوگواره عبرات نیز در معرض نمایش قرار می‌گیرد. شعرخوانی و مداحی هم از دیگر بخش‌های مراسم به شمار می‌رود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه