English

یک کارشناس فرهنگی در گفت‌وگو با خبرگزاری موج:

آموزش و پرورش زنگی را به مطالعه غیر درسی تخصیص دهد

یک کارشناس فرهنگی گفت: در راستای تشویق دانش آموزان به کتاب و کتابخوانی آموزش و پرورش زنگی را به مطالعه غیر درسی تخصیص دهد.

آموزش و پرورش زنگی را به مطالعه غیر درسی تخصیص دهد

نازنین محمدی باغملائی کارشناس فرهنگی و فعال حوزه کتاب در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری موج ، در خصوص مطالعه غیر درسی در ایام فعالیت مدارس اظهار داشت: مطالعه غیر درسی می تواند ذهن دانش آموز را برای یادگیری بهتر و بیشتر آماده کند.

وی با بیان اینکه بگذارید فرزندانتان در موضوعات مورد علاقه خود مطالعه و آگاهی خود را افزایش دهند، افزود: اگر گام نخست که رغبت کودکان به کتاب خوانی است را بیش از مدرسه به درستی انجام شود، علاقه آنها به موضوعات مورد مطالعه مشخص شده و در زمان ورود به مدرسه سرگردان نیست که علاقه به مطالعه چه عناوین و موضوعاتی را دارد.

این فعال حوزه کتاب با اشاره به اینکه دانش آموزان به ویژه در ابتدای نوجوانی ابراز علاقه و تمایل به شغل های مختلف مانند خوانندگی، بازیگری و یا رشته های مختلف ورزشی و مهندسی دارند، بیان کرد:  در برابر بیان علایق آنها را مسخره نکنید بلکه با تهیه کردن کتاب هایی با موضوعات مورد علاقه شان هم به علاقه آنها احترام بگذارید و هم آنها را در افزایش آگاهی در موضوعات مدنظرشان کمک کنید.

محمدی باغملائی با اشاره به اینکه  اینکار سبب می شود که فرزند شما با خوشحالی علایق خود را به زبان بیاورد، افزود: مطالعه کتاب های غیر درسی در فصل تحصیل ایرادی ندارد، اگر کودک شما تمایل به این کار دارد آن را سرکوب نکنید، بلکه به وی این آگاهی را بدهید که از برکات درس خواندن رسیدن به علایقی است که در سر دارد.

وی خاطرنشان کرد: رسیدن به این نتیجه است که سبب می شود دانش آموز در کنار رسیدگی به درس و مشق خود به مطالعات و یا فعالیت های غیر درسی  را انجام داده و تنها به یک بعد اهمیت نمی دهد.

این فعال حوزه کتاب با اشاره به وظیفه مهم و خطیر کتابداران در مدرسه عنوان کرد: اگر این سمت به فرد درستی داده شود او می تواند نقش بسیار اثر گذاری را در ایجاد فرهنگ کتاب و کتابخوانی در مدرسه و برای دانش آموزان ایفا کند. 

محمدی باغملائی در پیشنهادی خطاب به مسئولین آموزش و پرورش بیان کرد: در راستای تشویق دانش آموزان به کتاب و کتابخوانی آموزش و پرورش زنگی را به مطالعه غیر درسی تخصیص دهد تا دانش آموزان زنگی بدور از اجبار موضوعی را در مدرسه درک کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه