English

اعضای سی و هشتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با رهبری دیدار می کنند

نشست خبری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی آغاز شد.

اعضای سی و هشتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با رهبری دیدار می کنند
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری موج

، حمید شهریاری خبری دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در نشست خبری که با موضوع سی و هشتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی برگزار شد،  با تبریک در پیش بودن هفته وحدت ، اظهار داشت: در سی و هفتمین کنفرانس وحدت اسلامی شاهد حضور موثر خبرنگاران و کمک رسانه ها به گسترش بیش از پیش این رویداد بودیم.

وی با بیان اینکه وقتی از ارزش های مشترک کشورهای مسلمان به سخن می آید نخست توحید است،  افزود: قرآن کتاب آسمانی برای همه مسلمانان بوده  و ارزش مشترک دیگری است که به اخوت اسلامی تاکید بسیاری کرده است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با عنوان اینکه خرسندم که ریاست جمهوری بعنوان اولین سفر خود ارتباطات اسلامی را مورد توجه قرار داده است، بیان کرد: پرهیز از تعصبات فرقه ای، جنگ، ترور، فتنه انگیز رسانه ای و توهین به مقدسات و از جمله ارزش های مشترکی است که در این کنفرانس به آن توجه داریم.

 

بیشتر بخوانید:

نشست خبری سی و هشتمین کنفرانس (اجلاس) بین المللی وحدت اسلامی

 

وی با بیان اینکه یکی از مکان مقدس کشورهای مسلمان قدس شریف است، خاطرنشان کرد: قدس قلب مشترک جهان اسلام بوده و از ارزش و حساسیت ویژه ای برخوردار است.

شهریاری با عنوان اینکه ما اسرار داریم همه ساله عنوان کنفرانس دارای ارزش های مشترک باشد، گفت: ما خواستار آن هستیم که مطالب عنوان شده در کنفرانس تنها در نظر نباشد بلکه در عمل نیز شاهد آن باشیم.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم همه کشور های اسلامی نمونه عملی در عرصه های مشترک داشته باشند، عنوان کرد: مهمترین پیوند عملی در حال حاضر  موضوع فلسطین است امروز افزونه بر این کنفرانس تاکیدی شده مسئله فلسطین است که 

بیش از ۴۰ هزار شهید که در صد بالایی از آنها کودکان زنان ، سالخوردگان  و غیر نظامی  بوده که پس از جنگ جهانی دوم بی سابقه است.

شهریاری با بیان اینکه این جنگ یک ساله دو میلیون آواره و بی خانمان بر جایی گذاشته است، تصریح کرد: این موضوع یکی از فجایع بزرگ انسانی است که جامعه جهانی باید به آن توجه کنند.

وی گفت: امیدواریم اسرائیل با فشار کشورها و رعایت قانون بین المللی دست از ظلم، جنایت و کشتار بردارد، اخیرا شاهد آن هستیم  علاوه بر غزه، حمله قدس شریف و فلسطین را هم آغاز کردند اما رفتار اثر بخش گسترده ای از کشورهای اسلامی مشاهده نمی کنیم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه ما با برگزاری ۳۷ دوره از این کنفرانس سردمدار وحدت هستیم، خاطرنشان کرد: این در حالی است که  در برخی کشورها اولین گام ها را ساهد هستیم.

وی بیان کرد: کنفرانس سی و هشتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی  از امروز کار خود را با پخش وبینارهای غیر حضوری آغاز کرده که ۲۳۴ وبینار در  قالب ۱۶ وبینار ۱۵ نفره برگزار خواهد شد.

وی گفت: افتتاحیه این کنفرانس با حضور رئیس جمهور دکتر  پزشکیان در  روز ۲۹ شهریور برگزار خواهد شد.

شهریاری با بیان اینکه سه نشست در روز نخست خواهیم داشت ، عنوان کرد: مهمانان این کنفرانس منتخبان لشکری و کشور خودمان و ۷۸ نفر فرهیخته از ۳۰ کشور که اکثریت آنها از مسئولین رده بالا هستند، خواهند بود.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه نیمی از مهمانان برای نخستین بار به کشور ما حاضر می شوند، افزود: در این کنفرانس از ۱۲ عنوان کتاب نیز رونمایی خواهد شد و مهمانان با مقام معظم رهبری دیدار خواهند داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه