English

حسین سلیمانی در گفت‌وگو با خبرگزاری موج:

مسئولیت اجتماعی آقای بازیگر که موجب تنظیم یک مقررات شد

حسین سلیمانی بازیگری که از خردسالی وارد سینما شده است اخیرا با کمک انجمن بازیگران از مقرراتی رونمایی کردند که دیگر حقی از کودکان بازیگر اجحاف نخواهد شد.

مسئولیت اجتماعی آقای بازیگر که موجب تنظیم یک مقررات شد
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری موج

، اگر چه بسیاری از خانواده ها علاقه دارند فرزندشان از خردسالی در فیلم ها بازی کرده و به معنای عام چهره شوند اما این اتفاق هم می تواند آینده آنها خوش بسازد و هم میتواند سبب افسردگی و مشکلات دیگر شود.

طبق اذعان بسیاری از سینماگران، سینمای ما در ابعاد مختلف دچار عقب ماندگی است که یکی از آن عدم وجود آئین نامه ای برای بکار گیری کودکان و نوجوانان بعنوان بازیگر در این حرفه است.

در کشورهای دیگر این قوانین بسیار قاعده مند است بطور مثال در کالیفرنیا نوزادان زیر ۶ ماه موظف‌ هستند تا ۲ ساعت در روز را در کنار مجموعه بوده و ۲۰ دقیقه کار کنند.

کودکان از ۶ ماه تا ۲ سال نیز می‌توانند ۴ ساعت در کنار مجموعه بوده و ۲ ساعت در روز را به کار مشغول باشند به همین دلیل است که کارگردانان آمریکایی سعی می‌کنند از دو قلوها برای انجام کار خود استفاده کنند چرا که این کار هم به بالا بردن تعداد ساعات کمک کرده و هم اگر یک کودک حال و روز چندان مناسبی نداشت، از دیگری بتوان بهره مند شوند.

در ایران اما این قوانین وجود نداشت و کودکان گاها با آسیب هایی روبرو می شدند.

حسین سلیمانی

حسین سلیمانی بازیگری که خود از خردسالی وارد عرصه سینما شده و با بسیاری از این آسیب ها روبرو شده اکنون بعنوان یکی از اعضای انجمن بازیگران خانه سینما نقش تاثیر گذاری در رونمایی از آئین نامه مقررات حضور کودکان و نوجوانان بازیگر در صنعت سینما، تلویزیون و شبکه های خانگی(پلتفرم ها داشته است.

حسین سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری موج در این خصوص اظهار داشت: این آیین نامه حقوق بازیگران کودک و نوجوان ۹۰ سال قبل در آمریکا تصویب شده ولی ما اینجا خیلی عقب هستیم، از یک سال و نیم گذشته پیشنهاد شد که این موضوع را دنبال کنیم و من که وقتی ۳۰ سال قبل فیلم «مهرمادری» را بازی کردم و بعد فیلمهای دیگر ولی در پایان سال فقط ۱۰ هزار تومان داشتم، می‌دانستم چه وضعیتی وجود دارد.

وی افزود: من کودکی بودم که بیشترین ضربه‌ها را خوردم ولی خدا مرا دوست داشت و مشاوران خوبی مثل خانم معتمدآریا داشتم که مرا کمک کردند در حالی که خیلی از همسن و سالهای من افسرده و معتاد شدند.

سلیمانی در خصوص ضرورت تنظیم این آئین نامه عنوان کرد: ضرورت تنظیم آئین نامه در این بوده است که اکنون  هیچ کدام از کودکان بازیگر که حداقل در  بیش از ۳۰ سال پیش کار کردند شاید به اندازه انگشتان یک دست در این حرفه نماندند و سرنوشتشان نا مشخص است.

این بازیگر بیان کرد: با تنظیم  آئین نامه شرایط بکار گیری کودکان در زمینه های مختلف بهداشتی، حقوق مالی، جسمی، روحی  هر آنچه در خصوص کودکان  تا به امروز در بخشی از سینما شکل می‌گرفت با کمک اصناف مختلف کنترل خواهد شد.

وی در پایان روز سینما را به سینماگرانی که اعتقاد دارند ارزش سینمای ما بیش از جایگاه کنونی است، تبریک گفت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه