English

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

شبکه آبیاری دشت قزوین در کشور کم نظیر است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: شبکه آبیاری دشت قزوین در کشور کم نظیر و بی رقیب است که با برنامه ریزی صورت گرفته عملیات احیا و پایدارسازی این دشت آغاز شده است.

شبکه آبیاری دشت قزوین در کشور کم نظیر است

به گزارش خبرگزاری موج قزوین، محمد حسین عطایی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در مراسم گرامیداشت هفته جهادکشاورزی که با حضور صفدر نیازی معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، فاطمه محمدبیگی و رجب رحمانی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، علی رحمانی معاون اقتصادی استاندار، مدیران کل استان و دستگاه‌های تابعه ، معاونین و مدیران و کارشناسان سازمان جهادکشاورزی در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد، افزود: احیای دشت قزوین را با اجرای برنامه های علمی و کارشناسی و اصلاح الگوی کشت و توسعه آبیاری مدرن محقق خواهیم کرد.

وی  به افتتاح طرح های هفته جهاد کشاورزی اشاره کردو اظهار داشت: درهفته جهاد کشاورزی ۴۷ طرح با اعتباری بالغ بر ۲۱۵ میلیارد تومان افتتاح می شود که با بهره برداری از این طرح‌ها ضمن بهره مندی دو هزار و ۹۹۹ خانوار، زمینه اشتغال ۱۹۸ نفر به صورت پایدار و ۲۱۵  نفر به صورت ‌تثبیت اشتغال فراهم شده است.

عطایی در ادامه  با بیان اینکه  طی ۵۰ سال بهره برداری از دشت قزوین تبعات مثبت و منفی زیادی داشته و بایستی توجه ویژه ای به آن شود افزود: بخش کشاورزی متولی امنیت غذایی و کمی و کیفی غذای مردم است البته طی این ۵۰ سال در برخی مقاطع طرح هایی خرد با هدف ایجاد اشتغال انجام شده و باید توجه ویژه ای شود چرا که اگر کشاورزی زمانی از حالت اولیه و تولید انبوه خارج و معیشتی می شود مشکلاتی برای خود ایجاد می کند ضمن اینکه به اشتغال کمک کند بنابراین باید نقطه وسط این دو بخش را پیدا کنیم.

عطایی افزود: سابقه دشت قزوین در کشاورزی بسیار شاخص و برجسته است و شبکه دشت آبیاری در اجرا بی نظیر است و و حفظ این شبکه را بایستی مورد توجه قرار  گیرد و اقدامات تجمیع اراضی و ۱۶ هزار هکتار اراضی تجمیعی یک کار ارزشمند است که انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : بر اساس قانون افزایش بهره وری در سال ۸۹ و با تکیه بر شعار سال «مهار تورم و رشد تولید» بی تردید از مسیر ارتقای بهره وری می گذرد و ارتقای بهر وری و اصلاح الگوی تولید دورکن قانون افزایش بهره وری است.

عطایی تاکید کرد: نجات دشت قزوین بایستی مورد توجه قرار گیرد تا شاهد توسعه بخش کشاورزی باشیم .

وی یادآور شد: برنامه رتبه بندی مراکز جهاد کشاورزی در دستور کار این سازمان است و قرار بر این است این مراکز بر اساس  نوع کار و عملکرد آنها  شاخص تعیین شود  و تلاش بر این است تا با اتکا به تشکلها، اصلاح و تقویت تشکلهای کشاورزی در راستای توسعه بخش حرکت کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر