English

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قزوین:

آماده همکاری با دانشگاه بین المللی امام خمینی در اجرای طرح های تحقیقاتی حوزه انرژی هستیم

شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین و دانشگاه بین المللی امام خمینی درجهت همکاری تحقیقاتی و پژوهشی،تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

 آماده همکاری با دانشگاه بین المللی امام خمینی در اجرای طرح های تحقیقاتی حوزه انرژی هستیم

به گزارش خبرگزاری موج قزوین، مسعود خواجه وند مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان آیین انعقاد تفاهم نامه همکاری با دانشگاه بین المللی امام خمینی( ره) قزوین گفت: با وجود ظرفیت های خوب تحقیقاتی و پژوهشی در دانشگاه بین المللی امام خمینی آماده همکاری و عقد قرارداد در اجرای طرح های انرژی های تجدیدپذیر هستیم.

خواجه وند در جلسه با رئیس دانشگاه بین المللی قزوین اظهارداشت: چند سالی است رویکردها در حوزه انرژی متفاوت شده و در شرکت توزیع نیروی برق استان با اتکا به ظرفیت های خوبی که در حوزه فنی، صنعت و کشاورزی داریم به این باور رسیده ایم که می توانیم دانشگاهها را در کارهای تحقیقاتی مشارکت دهیم. وی بیان کرد: در سالهای اخیر پروژه های تحقیقاتی متعددی با دانشگاه ها منعقد شده است وآماده گسترش همکاری با دانشگاه بین المللی امام خمینی نیز هستیم.

خواجه وند یادآورشد: ایجاد اولین شهرک انرژی خورشیدی در قزوین پس از تفاهم با ساتبا در مرحله واگذاری به بخش خصوصی است .

این مسئول اظهارداشت: در شرایط کنونی قرار است بارگزاری از نیروگاههای حراتی به سمت نیروگاههای خورشیدی تبدیل و جابجا شود واین رویکرد می تواند فرصت های خوبی را برای ما نیز ایجاد کند. وی اظهارداشت: میزان تولید نیروگاهی در استان بسته به کشش جغرافیای استان لذا از دو سال پیش ظرفیت استانداری را بکار گرفتیم و با پیگیری استانداری قزوین و سازمان انرژی های تجدیدپذیر وبهره وری انرژی برق (ساتبا) تفاهم نامه سه جانبه ای منعقد شد تا ۱۴۰۰ مگاوات نیروگاه در حوزه انرژی بادی و ۱۶۰۰ مگاوات در انرژِی خورشیدی در استان ایجاد شود.

خواجه وند در ادامه گفت: در شهرک انرژی ظرفیت بسیار خوبی داریم و می توانیم به سرمایه گذارانی که برای تولید انرژی و یا طراحی و ساخت نیروگاه خورشیدی متقاضی هستند زمین را از طریق شرکت شهرک های صنعتی واگذار کنیم و بستر خوبی ایجاد شده تا بتوانیم طراحی توسعه را داشته باشیم و در نصب پنل هم ظرفیت خوبی درحال ایجاد شدن در استان است البته درکنار این نیازمند توجه به مسائل آکادمیک نیز هستیم که دانشگاه بین الملل می تواند این خلاء را جبران کند. وی اضافه کرد: از این که دانشگاه بین المللی وارد حوزه انرژی تجدید پذیر شده بسیار استقبال می کنیم و در بخش تحقیقاتی آماده همکاری هستیم و می توانیم ظرفیت پژوهشگاه وزارت نیرو را نیز در اختیار محققان دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قرار دهیم تا به دستاوردهای بهتری برسیم.

وی اضافه کرد: در حوزه انرژی های تجدید پذیر بویژه انرژی های بادی بستر کار آماده شده و اگر واقعا متخصصان و محققان دانشگاهی بتوانند در این زمینه ورود کنند حتما استقبال می کنیم زیرا بهترین کریدور بادی با ظرفیت سه هزار مگاوات انرژی در این استان وجود دارد که می تواند مورد توجه قرار گیرد.

این مسئول بیان کرد: بیشترین ظرفیت نصب نیروگاه بادی با ۱۶۷ مگاوات از مجموع ۴۶۰ مگاوات ظرفیت بادی کشور معادل یک سوم آن در استان قزوین است و در نیروگاه های پراکنده هم ۱۳۴ مگاوات ظرفیت تولید پراکنده در استان داریم که بایستی صاحبان صنعت را به این سمت سوق دهیم تا نیروگاههای کوچک و پراکنده را توسعه دهند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین در ادامه افزود: در حوزه فنی موضوع ایمن سازی و مدیریت تقاضا محور مورد توجه است و دانشگاه امام خمینی(ره) ظرفیت خوبی دارد که با برگزاری چند استارت آپ با محور دانشگاه بین الملل می توانیم این ظرفیت را نیز فعال کنیم.

وی افزود: باید به سمت مدیریت مصرف و اینترنت اشیا برویم و با سیستم «IOT » بتوانیم مدیریت منطقی داشته باشیم که این کار در شرکت توزیع نیروی برق استان کلید خورده و کنترل سیستم سرمایشی به صورت هوشمند انجام می شود و در بخش روشنایی های استان هم به این سمت رفته ایم .

خواجه وند اظهارداشت: نگاه ما در حوزه پژوهش و تحقیقات استفاده از ظرفیت های داخل استان است و امیدواریم این تفاهم نامه شروع اجرای کار باشد و بتوانیم از ظرفیت تحقیقاتی و اجرایی و کاربردی دانشگاه بخوبی استفاده کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر